Visita al Laboratori de l’Hospital Taulí

El passat dimarts 28 de febrer els alumnes de Biologia i Química del nostre centre van visitar el Laboratori de l’Hospital Taulí. Els tècnics de l’UDIAT ens van explicar el circuit que segueixen les mostres de sang i orina per tal de ser analitzades amb la màxima rapidesa i precisió.

El procés, cada cop més automatitzat, comença amb la recepció i identificació de les extraccions. Després s’avaluen amb diversos aparells d’última generació com centrifugadores, incubadores, anàlisi ADN amb PCR o cromatografia.

El recorregut va permetre conèixer als estudiants com funciona l’analítica de mostres tant general com d’urgències. En aquest últim cas es pot donar resposta a les peticions clíniques dels metges en menys de 40 minuts.

L’activitat del programa Ciutat i Escola complementa el temari del curs de preparació per a les proves d’accés a la Universitat i Grau Superior. S’han examinat conceptes com les estructures cel·lulars i el seu reconeixement; què és la microbiologia clínica, tipus de gèrmens i de proves diagnòstiques. Fins i tot es va revisar una mostra de cromosomes d’un pacient amb patologia genètica, explicant-los com es va arribar a la conclusió de la malaltia que pateix l’individu en qüestió.

En definitiva, ha resultat una experiència enriquidora que ha evidenciat als futurs professionals de la ciència i la sanitat la importància de la rigorositat i la feina ben feta i ha portat a la pràctica el que s’ensenya a classe. Esperem, sens dubte, tornar-la a repetir l’any vinent.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *