CFA Can Rull, un nou espai de MEMÒRIA HISTÒRICA

PRESENTACIÓ D’UN NOU ESPAI DE MEMÒRIA HISTÒRICA

El dia 1 de  juny de 2022 s’ha inaugurat la cartellera de l’Espai de Memòria de l’antiga Escola de Bosc Mixta Unitària de Can Rull (1934) en la cantonada del centre. Es tracta d’un plafó informatiu que explica la història de l’edifici que actualment ocupa el Centre de Formació d’Adults de Can Rull.

L’acte ha comptat amb la presència de la 2a Tinenta d’Alcaldessa, Marta Morell, així com la Consellera de Justícia, Lourdes Ciuró. També hi han assistit dues exalumnes de l’escola, que han explicat la seva experiència després de gairebé 90 anys, com la Teresa Mas. Molts veïns del barri de Can Rull han volgut fer acte de presència per rememorar una escola que va ser tot un referent per al barri i per a la ciutat de Sabadell en el temps de la Segona República, on s’aplicaven les pràctiques pedagògiques més avançades del moment sota el lema “llibertat, coeducació i racionalisme”.

L’acte també ha servit per signar l’adhesió de Sabadell a la Xarxa d’Espais de Memòria del Memorial Democràtic de Catalunya, que suposa una acció d’unió i de gestió patrimonial de la memòria democràtica de Catalunya.