CLUB DE LECTURA EN VEU ALTA

L’any 2019 es portà a terme una nova proposta, Club de lectura en veu alta, fruit de la col·laboració entre el centre de formació de persones adultes l’Alzina de Cerdanyola i la Biblioteca Central de Cerdanyola

Enguany fa tres anys de la col·laboració del nou club de lectura, en un innovador format. Habitualment, les persones participants llegeixen un mateix llibre, que s’emporten a casa durant un període de temps, i posteriorment es comenta en grup amb l’ajuda d’una dinamitzadora experta en literatura. Com a novetat, en aquest club, es llegeix un mateix llibre durant la pròpia sessió: tots els participants el llegeixen en veu alta, seguint les indicacions i la moderació de la responsable que el dinamitza. La lectura es va interrompent per fer–hi comentaris, aclariments, etc. que faciliten la comprensió i l’intercanvi d’opinions.

Aquesta iniciativa té com a principal objectiu facilitar que les persones que estan realitzant un procés d’aprenentatge de la lectura, el puguin fer en companyia. També permet la pràctica de l’expressió oral, parlar en públic, entre d’altres. Els llibres triats corresponen al format Llibres de lectura fàcil, i compleixen amb una sèrie de requisits que faciliten la comprensió i els fan més accessibles.

Es tracta d’una iniciativa organitzada per la Biblioteca Central de Cerdanyola en col·laboració amb el centre de formació de persones adultes l’Alzina de Cerdanyola, i que compta amb la moderació de Sílvia Llorente, escriptora i actriu, especialitzada en la dinamització de grups de lectura.

El curs 2021-2022 està format per 13 alumnes del centre de formació de persones adultes, i està obert a totes les persones que puguin estar interessades. Les trobades es realitzen en divendres alternatius de 10.30 a 12 h i les trobades es fan, inicialment, durant el primer trimestre del curs (octubre a desembre).

Per part de l’escola de persones adultes, hi participa un gruix molt important del grup de formació instrumental 3 de l’àrea de llengua castellana.

El llibre que es llegeix aquest primer trimestre és Ivanhoe, versió escrita per  Elena O’Callaghan i Duch.