Primària per a Adults

L’ensenyament que correspon a la Primària per a persones adultes és la Formació Instrumental. Els continguts d’aquesta formació s’organitzen en quatre nivells:

• El primer nivell, en què l’aprenentatge se centra en l’adquisició dels mecanismes fonamentals de lectura i escriptura i de càlcul, a més de nocions elementals sobre l’entorn social i natural.
  • El segon nivell, en què l’objectiu central és consolidar aquests mecanismes i els coneixements que expliquen l’entorn.
  • El tercer nivell, en què es farà especial èmfasi en la competència lingüística i digital de l’alumnat.
  • El quart nivell, en el qual s’amplien els coneixements anteriors fins a assolir els objectius generals del cicle.

Cada nivell inclou tres àrees de coneixement:

• Llengua,
  • Matemàtiques i
  • Ciències socials i naturals.

La durada aproximada d’aquesta formació és de 1100 hores. Això no obstant, segons els coneixements previs, les necessitats formatives, i els ritmes d’aprenentatge de l’alumnat, la durada pot ser més o menys llarga.