Competència digital

INFORMÀTICA (COMPETIC)

S’ofereixen quatre cursos: Competic inicial, Competic 1, Competic 2 i Competic 3.

Competic Inicial

Té com a objectiu facilitar l’adquisició de les competències mínimes i els conceptes bàsics en tecnologies de la informació i la comunicació per desenvolupar-se en la societat actual.
S’adreça a persones amb pocs coneixements de les tecnologies de la informació.

Recull tres competències:

• C2: Tecnologia digital, ús de l’ordinador i del sistema operatiu.
  • C3: Tractament de la informació escrita.
  • C4: Navegació i comunicació en el món digital.

Competic 1

Aquest curs s’adreça a les persones que han superat el curs de Competic inicial o que tenen o poden acreditar uns coneixements elementals del funcionament de l’ordinador, del tractament de textos, de l’ús del correu electrònic i de la recerca d’informació per Internet. Correspon a l’ACTIC 1, bàsic.

Recull tres competències:

• C1: Cultura participació i civisme digital (Participació digital). El seu objectiu és utilitzar de manera eficient, cívica i segura els recursos de què disposa la ciutadania en la societat digital, i aplicar-los selectivament en els diversos àmbits de la vida quotidiana, amb la finalitat del desenvolupament personal, la participació i la col·laboració en la societat.
  • C5: Tractament de la informació gràfica, sonora i de la imatge en moviment (Multimèdia).
  • C6: Tractament de la informació numèrica (Full de càlcul).

Competic 2

Curs semipresencial adreçat a persones que han superat el curs de COMPETIC 1 o que tenen o poden acreditar un domini elemental en l’ús de les TIC; són usuaris d’aquestes tecnologies, amb capacitat per conèixer i aplicar-les, que es poden considerar inclosos en la societat digital. Correspon a l’ACTIC 2, mitjà.

Recull les següents competències:

• Ampliació de les competències que s’han treballat als cursos COMPETIC Inicial i COMPETIC 1 (C1 a C6)
  • C7: Tractament de les dades (Tractament dades). El seu objectiu és mantenir, consultar i presentar a través de bases de dades.
  • C8: Presentació de continguts (Presentació).

Competic 3

Curs semipresencial. Cada trimestre s’imparteix una competència de les cinc corresponents al nivell avançat. Informeu-vos a l’escola de les competències ofertades ja que es van alternat segons el curs escolar. Cal tenir el títol d’ACTIC 2 / Competic 2 per accedir. L’obtenció de l’acreditació d’ACTIC 3 / Competic 3 s’assoleix tenint un mínim de 2 competències aprovades.

• C4: Tractament de la informació escrita.
  • C5: Tractament de la informació gràfica, sonora i de la imatge en moviment.
  • C6: Tractament de la informació numèrica.
  • C7: Tractament de les dades.
  • C8: Presentació de continguts.

L’Ordre ENS/290/2013, publicada el 12 de novembre de 2013, estableix l’equivalència entre els certificats de competència digital (COMPETIC) de l’educació de persones adultes i els certificats de l’acreditació de competències en tecnologies de la informació i la comunicació (ACTIC).

CERTIFICAT COMPETIC EQUIVALÈNCIA ACTIC
Competic inicial Sense equivalència ACTIC
Competic 1 Equival al certificat bàsic de l’ACTIC
 Competic 2 Equival al certificat mitjà de l’ACTIC
 Competic 3 Equival al certificat avançat  de l’ACTIC:

*Per tal d’obtenir aquest certificat cal assolir dues de les cinc competències establertes, com  a mínim.

Accés als cursos que s’imparteixen a l’escola

Competic inicial, Competic 1 i Competic 2 per certificació o prova de nivell que es realitza a l’escola prèvia cita
Competic 3 per certificació del curs de Competic 2 d’una altre escola o certificat mitjà ACTIC.