Perfil educatiu

PÚBLICA

La nostra és una escola que forma part de la xarxa d’escoles públiques de la Generalitat de Catalunya.

CATALANA

Som una escola catalana en un marc plurilingüe que tenim com a objectiu definir un model propi d’educació plurilingüe que garanteixi que tot alumne, independentment del seu orígen lingüístic familiar, tingui un ple domini de les llengües oficials i de, com a mínim, una llengua estrangera.

PLURAL

• Veiem la diversitat entre les persones com a elements enriquidors del col·lectiu.
  • Fomentem la interrelació de tots els/es alumnes de l’escola amb activitats que potencien la relació i el coneixement mutu.
  • Establim canals de comunicació entre els diferents grups que formem part de l’escola.
  • El laïcicisme i l’aconfessionalitat són irrenunciables perquè la nostra escola es manifesta pel respecte a les creences de tots els membres de la comunitat escolar sempre que no atemptin contra els dretsfonamentals de les persones.

OBERTA A L’ENTORN NATURAL I SOCIAL

• Som una escola que es construeix entre tots els que en formem part: nens i nenes, famílies, mestres, poble.
  • Possibilitem que tothom pugui sentir-se part de la comunitat escolar, fomentant la participació en els diferents àmbits (aula, comissions, delegats, delegades, AMPA…)
  • Una escola democràtica, amb el diàleg, la participació i la responsabilitat com a elements de convivència.
  • Procurem crear un bon clima en els diferents espais i situacions seguint unes normes bàsiques de convivència.
  • Fomentem la participació de les famílies.
  • L’escola volem aconseguir una relació àmplia amb el poble, les seves institucions i associacions

VERDA

Oferim als nens i nenes una educació que incideixi en la cura i respecte del medi ambient, partin del més proper i de la realitat de la vida quotidiana, per poder conèixer, entendre i participar en qüestions que abasten un entorn més global.

EDUCADORA

La nostra acció educativa:

• Es fonamenta en el respecte per l’infant com a persona.
  • Potencia el desenvolupament global: físic, emocional, intel·lectual i social.
  • Estimula l’activitat i el pensament autònom de l’alumne com a aspecte vital en el seu creixement.
  • Promou l’autoestima i la valoració justa d’un mateix.
  • Fomenta la responsabilitat dels propis actes.
  • Té en compte el valor de l’esforç en el creixement personal.
  • Els/es nostres alumnes aprenen activament en un context on els aprenentatges dels continguts curriculars i l’educació dels valors s’interrelacionen inseparablement.
  • Valora les actituds i les relacions afectives positives com a font de seguretat i autoestima.
  • Enfoca el conflicte o la dificultat com a element de creixement personal.
  • Incideix en la cura i el respecte del medi ambient.

L’educació dels valors:

• El respecte per un mateix i pels altres.
  • La diversitat en totes les seves formes i manifestacions com a valor positiu i enriquidor, sempre que respecti els altres.
  • La igualtat entre les persones: coeducació, educació per la igualtat entre els sexes, intergeneracionalitat…
  • La bona convivència: desenvolupar habilitats socials i valors com la solidaritat, la cooperació, el diàleg, l’escolta activa i el consens, l’actitud positiva davant la gestió dels conflictes, la pau.