Nyam, nyam!!!

El dia 23 de maig els nens i les nenes de quart vàrem anar a visitar Mercabarna. Mercabarna és una ciutat alimentària que té com a objectiu garantir l’aprovisionament d’aliments frescos a tots els ciutadans de Catalunya.

Sota la campanya “5 al dia” es pretén que els infants prenguin consciencia de la importància de seguir uns hàbits saludables: una dieta equilibrada, exercici físic i molta aigua.

Vam visitar una part del mercat de fruites i hortalisses, on vàrem  reconèixer els productes frescos i els beneficis dels productes de temporada i de proximitat. També ens tenien preparat un joc on tastàvem diferents tipus de fruites. Després vàrem veure el procés de rentat i ensacat de les patates, amb una bossa de regal!!!

A l’aula pedagògica de les instal·lacions del Mercabarna, en Teo i l’Ana ens van ensenyar a distingir les famílies de fruites i hortalisses; com interpretar la piràmide mediterrània de l’alimentació saludable i a no malbaratar els aliments.

Al migdia ens van donar una amanida per acompanyar al nostra dinar,  suc de taronja, aigua i una macedònia de postres.

Abans de tornar cap a l’escola, amb el nostre equip vàrem reciclar superbé moltes coses i vam guanyar un petit obsequi de record d’aquesta excursió.

Va ser una experiència molt positiva i atractiva….