De la Masia al Poble: Els Galàctics recorren els carrers de la Cerdanyola antiga

Cerdanyola no ha estat sempre com la coneixem, òbviament, i un dels objectius que ens plantegem al llarg de Cicle Mitjà és que els nostre alumnat conegui com va ser Cerdanyola en el passat i tots els canvis que ha anat experimentant al llarg del temps.

A 3r vam conèixer la Cerdanyola de “l’època de les masies”, i ara als nostres alumnes de 4t els ha tocat investigar sobre el canvi que va experimentar a posteriori, a les darreries del segle XIX i començaments del XX, que tenia com a epicentre les que esdevindrien les principals artèries de comunicació de la ciutat, començant per les vies del tren i acabant pels camins que portaven cap a les poblacions veïnes Sabadell i Sant Cugat.

Durant aquest recorregut els Galàctics s’han anat parant davant d’edificis i llocs tan emblemàtics com ara la Torre Vermella (ara en rehabilitació), l’Església Nova, l’antic ajuntament o la primera escola de Cerdanyola. També han reconegut i descobert moltes cases d’estiueig de les classes benestants de Barcelona, un gran patrimoni de la nostra ciutat.

Una passejada ben interessant pels racons i indrets més coneguts i recòndits de Cerdanyola.