Sortida al MNACTEC (Museu Nacional de la Ciència i Tècnica a Catalunya)

Dijous, dia 21 d’abril, els nens i nenes de sisè vam fer una sortida al MNACTEC, un museu de Terrassa. Per anar-hi vam agafar l’autocar. En arribar-hi ens vam dividir en dos grups al sisè C i la meitat de l’A i sisè B i l’altra meitat del grup A. El primer grup va deixar les motxilles en uns calaixos i va anar a fer una visita guiada i l’altre grup vam anar a esmorzar a una altra part del museu. En acabar, també vam fer la visita guiada. Una monitora del centre ens explicava de què tractaven les exposicions. La primera de les pràctiques es tractava de veure i provar diferents tipus de mecanismes per poder moure sacs de 30 kg. Hi havia un sac que el pujaves a pols, un altre que ho feies fent servir una rampa i havies d’estirar d’una corda… També vam veure unes maquetes que eren d’animals de camp portant un carretó, també vam veure energies renovables. Quan polsaves un botó vèiem com unes turbines produien energia hidràulica… Després la monitora va marxar i vam fer una visita lliure per la resta del museu. Vam veure una exposició de cotxes antics, una maqueta de Terrassa, vam veure els primers ordinadors, vam jugar una miqueta amb unes màquines recreatives que hi havien, vam provar maquetes que hi havien allà i ens ho vam passar pipa. Més tard, vam anar a dinar. En acabar, el primer grup va començar fent un experiment amb l’electricitat i el segon, vam  anar a un lloc on podies fer com proves amb el teu cos. Depenia del lloc on et posessis,  se’t veia d’una manera o d’una altra a una pantalla. Vam sortir de les proves del cos i vam fer un experiment amb l’electricitat. La primera activitat tractava d’unes maquetes grans i  segons la intensitat de l’electricitat feia unes coses o unes altres. Vam entrar a una aula i vam fer diferents experiments. Un era, com una maqueta amb una pila, una bombeta, pinces de cocodril i cargols que alguns estaven connectats al circuit i d’altres no, hi havies d’endevinar quins cargols formaven part del circuit amb les pinces de cocodril, anaves provant fins que la bombeta s’encenia. En vam fer d’altres activitats i ens ho vam passar molt bé. S’havia acabat el temps i vam tornar cap a l’escola.

J. A. (Alumna de 6è)