Matadesphera Curs 18-19

Aquest curs hem tingut la sort de participar en un projecte de poble que ha sigut molt positiu i engrescador. Matadesphera va ser la proposta d’unes persones del poble que ha animat a molts col·lectius i entitats a reflexionar sobre el canvi climàtic i pensar en com volem el nostre poble en el futur i com el podem millorar.

D’aquesta manera,  a l’escola ha esdevingut l’eix transversal del curs 18-19, és a dir, un tema que ha motivat el treball, la investigació, la reflexió, els projectes … de tots els nens i nenes de l’escola des de P3 fins a 6è.

A P3 han estudiat els hàbitats dels animalons dels noms de les seves classes: els conills i els esquirols i han pensat en què han de fer per tal de preservar-los. A P4 s’han començat a aprendre i s’han implicat en realitzar un bon reciclatge de totes les deixalles que generem. A P5 els hi ha preocupat molt que les aus migratòries vagin canviant d’hàbits degut al canvi climàtic i han realitzat menjadores i casetes d’ocells amb material reciclat, que després han repartit pel pati de l’escola. A 1r s’han adonat que el canvi climàtic té un efecte molt perjudicial en la nostra riera i han pensat en maneres de mantenir-la. A 2n, que van anar de colònies a Cambrils, van estudiar i observar totes les deixalles que arriben al mar i quins efectes tenen sobre els peixos i els animals marins i el temps que tarden en descomposar-se. Es van adonar com contribuïm nosaltres en tots aquests residus que estan al mar i van veure quin recorregut fa una deixalla, des de la nostra riera i fins al mar. A 3r es van conscienciar sobre com podem reduir la quantitat de residus que generem i es van implicar en la reducció a través d’accions com portar cantimplora i bosses de roba enlloc d’ampolles i bosses de plàstic a les excursions, no utilitzar envasos d’un sol ús, etc. Van fer un estudi amb estadístiques de l’ús que ells mateixos en feien abans i desprès de la conscienciació. A 4t han observat l’estat en el que es troben els camins del parc de Sant Llorenç i han estudiat com els afecta el canvi climàtic.  A 5è han fet autocrítica i han estudiat com reciclem a l’escola i han fet propostes de millora. Per últim, els més grans, a 6 è s’han centrat en analitzar la mobilitat i pensar com contamina i com perjudiquen les emissions de CO2. Han realitzat textos argumentatius amb l’anàlisi dels pros i contres de l’ús dels vehicles elèctrics, tot aportant les seves conclusions i/o recomanacions.

La nostra intenció era la de conscienciar a tots els nens i nenes sobre la importància que tenen totes les nostres accions sobre el canvi climàtic i em sembla que ho hem aconseguit.  Per això, des de l’escola, agraïm aquesta proposta que ens va arribar i estem convençuts i convençudes que, entre tots i totes i mica en mica, aconseguirem frenar-lo.  Tant de bo, tots aquests desitjos i propostes que s’han fet els nens i les nenes es facin realitat i puguin viure en un poble cada vegada més saludable.

Els nens i les nenes ens ho estan demanant:  FRENEM EL CANVI CLIMÀTIC!

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut