DIA INTERNACIONAL DE LA LLENGUA MATERNA (21 de febrer)

Hola a tothom!

El passat dimarts, dia 21 de febrer, es va celebrar el “Dia Internacional de la Llengua Materna”. La commemoració d’aquest dia, aprovada per la Conferència General de la UNESCO, té com a objectiu promoure i protegir el multilingüisme i la diversitat cultural, i neix en record dels estudiants i activistes pakistanesos que el 21 de febrer de 1952 van ser assassinats a trets per la policia quan es manifestaven en favor de la seva llengua, el bengalí. Enguany, el tema del Dia Internacional de la Llengua Materna és l'”Educació Multilingüe, la necessitat per a transformar l’educació”.  (Font:https://llengua.gencat.cat/es/detalls/noticia/DILM2023).

Per commemorar aquesta efemèride, algunes famílies dels nens i nenes de primer van venir a l’escola a passar una estona i ens van dir algunes paraules en els seus respectius idiomes: Bangla (Bengalí), àrab, berever, xinès i rus. Va ser una enriquidora experiència i us volem donar les GRÀCIES, شكر, ধন্যবাদ, 谢谢, Спасибо per fer-ho possible. Sabem que hi ha moltes més llengües maternes a l’escola, com el caló (romaní), el castellà, el català, l’anglès, el francès, el portuguès…i els nens i nenes són conscients i s’interessen per conèixer les llengües dels seus companys i companyes. Aquí us deixem un breu i significatiu Vídeo Famílies “Dia de la Llengua materna”

Al llarg d’aquests dies hem estat i estem treballant a les aules diferents camps semàntics en las diferents llengües “maternes” de l’alumnat. D’aquesta manera prenem consciència de la importància del respecte vers les diferents llengües. Així doncs, la llengua, juntament amb la cultura, són trets d’identitat molt importants per a tots i totes nosaltres. Així, contemplem la diferència com un fet que ens enriqueix, com una oportunitat i no com un prejudici.

Us adjuntem una cançó molt maca per practicar les salutacions en diferents llengües, podeu cantar-la, és molt divertida!

Esperem que us agradi tant com a nosaltres!

Cançó en diferents llengües