ACTIVITATS PER INFANTIL SETMANA DEL 15 AL 17 D’ABRIL #joemquedoacasa

SETMANA 3

NIVELL P3

RECURSOS I/O ACTIVITATS

Podem continuar treballant a casa les activitats que us vam aconsellar la setmana passada del nom i dels números. Ho podeu fer també si teniu plastilina, tot fent amb aquesta les lletres i els números i posar-los a sobre d’un full, d’una cartolina, d’un cartró, de gomaeva…

Us proposem també treballar les figures geomètriques, cercle, quadrat i triangle. Tot buscant a casa coses que tinguin aquestes formes. Per exemple: el cul d’una ampolla, un quadre, una llesca de pa bimbo, i amb la meitat es fa un triangle, …

Aquesta setmana ens toca fer una altra recepta senzilla i divertida, què serà… batut de fruita: plàtan i maduixa. Ummmm, boníssim.

Bon profit!!!

RECEPTA BATUT MADUIXA I PLÀTAN

Podeu treballar també des de casa la figura humana. Els podeu fer que es mirin en un mirall, tot fent menció a les parts del cos i de la cara, per després poder-se dibuixar ells i elles mateixos i mateixes en un full. Us posem un enllaç amb un poema-cançó del cos humà.

CANÇÓ/POEMA DEL COS

Ens podem fer massatges entre la familia,  un massatge amb crema de la tranquil·litat (posar una petita quantitat de crema hidratant a la mà i  us podeu fer diferents dibuixos ; una serp, un cargol,…).

També podem provar el massatge del pinzell (amb ajuda d’un pinzell l’infants el passarà per sobre de cada dit suau i lentament com si estigués pintant una gran obra d’art. Perquè  són grans MERAVELLES.

CANÇÓ MASSATGE DAMARIS GELABERT

Treballar la motricitat fina fent servir tisores, retallant lliurement, si teniu plastilina que facin xurros, dibuixos que ells i elles hagin dibuixat o pintat, tires de paper de revistes o diaris si en teniu…

 

NIVELL P4

RECURSOS I/O ACTIVITATS

Nois i noies anem a divertir-nos amb les síl·labes que ja en sabeu un munt!!

Escriurem en cada full un nº (1,2,3) aquests fulls els enganxarem en la cadira, sofà, taula,..)

  • Apilarem tots els ninos que tenim a casa .
  • A cadascun d’ells li podeu posar un nom.
  • Piqueu el seu nom i compteu quantes síl·labes té .
  • A cada nino l’heu de situar en el número que li correspon.

Si no teniu ninos ho podeu fer picant els noms dels vostres familiars o amb les peces de roba (pan/ta/ló, mit/jons,..)

Recordem els noms dels companys i demanem ajuda als adults per escriure’ls (no cal tots). Els podeu fer en catronets, fulls, decorar-los i després…  Quantes lletres té cada nom?  podem fer una petita classificació, els que tenen 3,4,5,6,7,8,9…lletres  i podem esbrinar quin és el nom més llarg i el més curt de la classe… També pot ser divertit afegir els noms dels membres de la família i comprovar quin nom té les mateixes lletres que tu.

Si voleu allargar l’activitat, podem triar el nom d’un amic, retallar les lletres i intentar-lo confegir.

Endavant!

Busquem parts del cos que només en tinguem un o una? 

Posteriorment la podem dibuixar en el full del nº1 que em fet servir en la primera activitat (ex. un nas, un melic, una panxa,…), així successivament amb els diferents números

nº2 (dues mans, dos colzes, dos ulls, dues cames,…) Podem arribar fins el nº5

Joc de construcció

Si no teniu a mà joc de construcció demaneu al pare i la mare que us deixin uns tetrabricks,llaunes de begudes,capses de sabates, tubs de cartró, rotllos wc..

Trieu cinc d’ells i amb aquests inventeu una construcció . Un cop feta observeu atentament com heu posat les diferents peces . Dibuixeu-les en un full.

Cal organitzar-se mentalment abans de dibuixar i estudiar la posició i forma que tenen cadascuna.

 

Sabeu que és això?….

Doncs sí un CARGOL!

  • QUINS COLORS TÉ?
  • COM DEU SER AQUEST CARGOL ? Gran/petit, gros
  • QUE LI AGRADA MENJAR?
  • QUE PENSEU QUE FA EL CARGOL?

Feu un cargol (pot ser amb plastilina, paper cargolat,dibuixat i retallat),

com preferiu Algú de dins de casa l’amaga en un mateix espai acordat (habitació, menjador,…). El pare, germà,mare compte fins a 10 i l’haurà de trobar segons les pistes que li doneu.

Ara canvieu els papers.

Juguem a classificar objectes

Necessitem objectes petits diversos del que tinguem més  d’un …  Ex: clips, ninos petits tipus superthing, animals de joguina, pilotetes petites, colors, pedretes, culleres, forquilles, canyetes, pals, macarrons, espirals, galets…

  1. Tot el material barrejat dins una safata
  2. Els classifiquem atenent a un criteri (per tipologia, color, coses que es poden menjar, les que no…, utilitat…) el criteri l’ha d’esbrinar i escollir el propi nen i que us l’expliqui
  3. Quantes classificacions hem fet i per què? Quants elements hi ha de cada? 

podeu retallar paperets i posar el número d’elements, el nom…

Moment de relax

Ens podem fer nosaltres mateixos un massatge amb crema de la tranquil·litat (posar una petita quantitat de crema hidratant a la mà i els infants es faran diferents dibuixos ; una serp, un cargol,..)

També podem provar el massatge del pinzell (amb ajuda d’un pinzell l’infants el passarà per sobre de cada dit suau i lentament com si estigués pintant una gran obra d’art. Perquè  són grans MERAVELLES.

Música relaxant celta, genial per moments de relax en família

Cuidem les nostres emocions

Aquest és un vídeo que capta molt bé el que us volem proposar. Les activitats poden ser infinites, cal fer-los enraonar, parlar, pensar

VEURE EL VÍDEO

Damaris Gelabert: amb les mans podeu fer els animals

https://youtu.be/2RaUhbr7Jms

La coneixeu? 😉

https://youtu.be/zQME-ChSwNM

https://youtu.be/vsFERoAz448

 

NIVELL P5

RECURSOS I/O ACTIVITATS

Recordeu fer la rutines diaries de mirar el temps, escriure la data , els noms dels nens/es de la classe, tal com vam explicar a  la setmana  1.

El COS HUMÀ

Jugar a tocar les diferents parts de la cara i del cos ,primer  l’anomena la mare o el pare i després el nen/a. A continuació podeu fer el dibuix del vostre cos.

Podeu escoltar la cançó de la Dàmaris Gelabert: Els mosquits.

LLENGUATGE

Us proposem un joc:Recordant les paraules que havien treballat a la classe: POMA, PEU, MAPA, PAPA, MAMA, PAU, PIPI, PEPA. Observareu que totes tenen dues   síl.labes (cops). Escriviu aquestes paraules, les retalleu (PO-MA, PE-U, MA-PA, PA-PA, MA-MA, PA-U,PI-PI, PE-PA) , barregeu els cartronets i apa…. a confegir les paraules abans esmentades.

MATEMÀTIQUES

Us convidem a jugar a un joc matemàtic perquè jugueu amb els números: a ordenar-los, completar-los, sumar-los, el trobareu a

https://clic.xtec.cat/projects/capaon/jclic.js/index.html

I després podeu seguir jugant a un altre que us farà ballar el cap, buscant la direccionalitat dels elements, per tal de treballar l’orientació i l’atenció.

Veureu que serà divertit!!!

https://clic.xtec.cat/projects/matesinf/jclic.js/index.html

Formes geomètriques

Podeu construir amb escuradents i plastilina, canyetes, palets…o amb qualsevol material que tingueu a casa, les següents figures planes: triangle, quadrat, cercle, rectangle ,rombe.

 

– Manualitat: Figura amb pasta de sal. Aquí teniu un exemple, i com que sabem que teniu molta imaginació podeu fer la que vosaltres vulgueu.

Preparació de la pasta de sal: Cliqueu AQUÍ

 

PSICOMOTRICITAT

I aquesta setmana…

BALLEM ZUMBA A CASA!

Fem una petita coreografía per els més petits amb la cançó de “Despacito”, ja veureu quin ritme!

CLIQUEU AQUÍ

FEM CABANES DINS DE CASA!

Els podem ajudar als nens/es a construir-les i després deixar-los jugar amb calma i deixar volar la imaginació, hi preparem el material i ells mateixos poden construir-la.

Podem fer servir sofàs, cadires, taules, mantes, llits, llençols, caixes de cartró… les possibilitats són infinites i el joc i la diversió també!

 

AMAGAR OBJECTES O JOGUNES PER LA CASA I JUGAR AL “FRED O CALENT”

JOC DE COORDINACIÓ 

Amb el coll de l’ampolla i un tap, pots fabricar el teu propi joc d’encistellar. També ho pots fabricar amb gots de plàstic o cartró, cordill i una pilota petita.

 

MÚSICA

Aquesta setmana continuarem treballant el ritme i el treball de BODY PERCUSSION que vam iniciar amb els infants a l’escola.
Per aquest motiu començarem amb una cançó amb la lletra “Queda’t a casa” que consisteix en picar amb una mà i amb l’altre amb l’ajuda d’un got de plàstic anar seguint el ritme. Ja veureu que en el vídeo explica també pas a pas com fer-ho i us convidem a que després de practicar aquest ritme, feu el vostre propi amb aquestes dues consignes musicals (el got i la vostra mà) podeu fer-lo molt ràpid i molt a poc a poc fent variacions amb el ritme. 

  • QUEDAT A CASA, TOT ANIRÀ BÉ

https://www.youtube.com/watch?v=udTl8rwOdfA

I també per aquesta setmana treballarem la cançó ERAM SAM SAM. Per practicar també la percussió del nostre cos, aprendre la lletra que ens ajudarà a practicar un tipus de llenguatge com els embarbussaments i que quan més ràpid es canta i es practica… Fa agafar grans atacs de riure!

Us deixem dues versions per a que les practiqueu totes dues:

  • VERSIÓ ALEMANA AMB EL GIR DE BRAÇOS

https://www.youtube.com/watch?v=lulN-zRc7X0

  • VERSIÓ ESPANYOLA/CATALANA AMB EL PICAR DE CULET

https://www.youtube.com/watch?v=RaYeXglbjMk

Si cerqueu a la xarxa també podreu investigar que aquesta cançó es canta a molts països cadascú amb la seva versió…
Aviam quantes versions trobeu!

 

ANGLÈS

  • Activitats per a P3

https://www.cokitos.com/juego-sonidos-de-animales/play/ Joc per a assignar els sons dels animals i memoritzar-los.

https://www.vivajuegos.com/juegos-de-memoria/animales-en-ingles.html Joc per a practicar la memòria amb el vocabulari dels animals.

 

  • Activitats per a P4 (seguim practicant)

http://literacycenter.net/play_learn/colors_en/color_conc_en.php Activitats per a practicar els colors, amb una dificultat progressiva.

http://www.eslgamesplus.com/zoo-animals-esl-vocabulary-memory-game/ Joc memory game per a practicar i recordar el vocabulari dels animals.

  • Activitats per P5

http://literacycenter.net/play_learn/colors_en/color_conc_en.php Activitats per a practicar els colors, amb una dificultat progressiva. (SEGUIM PRACTICANT AMB AQUESTES PER ANAR INCREMENTANT EL NIVELL)

https://interactive.sesameonline.net/games/prod/242-super-salad-diner/6701cdc704ec1fc6180f984784b69a6d8fd8d62d/run/index.html?&_ga=2.207287578.805173213.1585477871-1348386898.1585477871#donotdisplayclose/true Activitat per a practicar el vocabulari relacionat amb el menjar. Joc amb Epi i Blas.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>