SETMANA 2
NIVELL P3
RECURSOS I/O ACTIVITATS
- Podem començar el dia escoltant la cançó del Bon dia de la Damaris Gelabert.
- Si teniu calendari a casa, aniria bé que poguéssiu mirar el dia de la setmana que és i veure el temps que hi fa (poden dibuixar el símbol del temps, un sol, un núvol, la pluja,… i marcar si hi ha algun aniversari en aquell mes)
Per tal de mantenir les rutines de classe recomanem que cada dia després de la cançó del bon dia i de mirar el temps posar la cançó del Pastoret.
- Ha començat la primavera, seria bona idea fer un dibuix per donar-li la benvinguda. Podria ser un dibuix de flors, d’insectes, de l’arc de Sant Marti…
Ho podeu fer:
- Escoltant la cançó de la primavera de la Damaris Gelabert
- Escoltar el conte de la primavera.
- Treballeu els vostres noms: podeu treballar el nom dels vostres infants amb ells com fèiem a la classe. Mirant la primera lletra, pensant quin company o companya de la classe també la té. Escriure vosaltres el seu nom en majúscules i el vostre fill/a el pot resseguir amb el dit, retolador, amb llapis, …Per completar aquesta activitat les famílies podeu retallar lletra per lletra, per tal de que després ells o elles puguin confegir el seu nom. Amb o sense model, depenent de cada infant.
- Repassar les grafies 1, 2 i 3, tot relacionant-les amb la quantitat adient. Exemple, escriure els números en un full i els infants hauran de buscar 1, 2 o 3 coses, poden ser joguines, macarrons, pilotes, globus… i posar-les a sobre del full del número que els hi indiqueu.
- Manualitat per bufar i ajudar a reforçar la musculatura de la boca, de la llengua, per millorar la parla. Materials: una canyeta, un full o cartolina o gomaeva… i una boleta de paper, un pompó, cotó, una bola de paper del wàter…Es fa un embut amb el full o cartolina o gomaeva, es fica la canyeta pel forat petit i es bufa per la canyeta per fer volar la bola. (Veure imatge, però no cal fer-ho igual)
ENLLAÇOS (clicar dues vegades per obrir l’enllaç):
BON DIA
https://www.youtube.com/watch?v=BF7w-xJUlwM&vl=ca
PASTORET D’ON VENS
https://www.youtube.com/watch?v=9T9LsTxYbcw
LA PRIMAVERA
https://www.youtube.com/watch?v=K851gOYea1E
CONTE DE LA PRIMAVERA
https://www.youtube.com/watch?v=-tTjrShUmZM
NIVELL P4
RECURSOS I/O ACTIVITATS
– El BON DIA el podem començar amb una d’aquestes audicions que els infants han sentit a l’escola i amb moviments lliures que cadascú faci el que el seu cos li demani :
- Em dones força
- Alegria Cirque du Soleil
- El gall quiquiriquí (mainasons)
- Antonio Vivaldi: La primavera
– Mirem en el calendari, Tablet, mòbil… quin dia de la setmana és? Ens pot ajudar la cançó de Dàmaris Gelabert.
– Joc d’endevinalles preparats (quan sàpigues la resposta dibuixa-la en un full)
Les respostes són les L’AIGUA I LES TISORES
Per continuar jugant………………………………………
També pots inventar-te’n TU
Ànims! prova-ho.
Recorda començar amb endevina endevinalla…
Com a exemple podeu mirar:
https://www.slideshare.net/MarianaNavarroHe/endevinalles-animals-de-la-granja
– Comptem síl·labes: les podem picar amb diferents parts del cos.
Pensem una paraula…
Ex. Ca-vall té dues síl·labes faig dues picades de: mans, peus, salts, clicar de dits,…
Com creus que és? ,una paraula llarga o curta ??
Quines vocals sentim quan diem la paraula CAVALL? A E I O U
– Plantació de llegums: en envasos de iogurt o ampolles. Prèviament podem decorar els envasos amb gomets (pegatines) o pintures per crear textos decorats Treballem conceptes bàsics com els elements que necessiten les plantes per sobreviure.
– Preparem una pizza (Les matemàtiques de DIVENDRES):
Estenem la massa, de quina forma la voleu? Cercle/ quadrada/ rectangle. Trieu
Un cop estesa la massa pensem que volem posar-li. Preparem els ingredients tot seguin l’ordre que els volen posar (exemple)
- Tomàquet,
- pernil,
- olives negres i verdes,
- formatge ratllat
Els organitzem dins la massa i comptem quantes olives hem posat? Quants trossos de pernil ? De que hi ha més? De que hi ha menys?
Deixem temps a l’infant per a que doni una resposta .
Un cop preparada al forn i bon profit!, però…
Mentre espereu la cocció les vostres filles i fills us poden fer el massatge de pizza.
Seuran darrera vostre, al terra va millor; i amb les dues mans faran veure que estenen la massa per la vostra esquena , després li posaran tomàquet amb un toc especial lliscant les mans planes per tota l’esquena ,amb ajuda dels dits índex us afegiran les olives (vosaltres família heu de triar quantes voleu, compteu-les amb ells). Ara en dits de pluja faran petits tocs fent veure que cau el formatge ratllat ( trieu si voleu molt o poc) i el moment més important posar-la al foc (ells us agafaran per la cintura fent una abraçada intensa d’esquena )
Us ha agradat doncs canvieu i ara qui ha fet massatge de pizza el rep . ànims i gaudiu del moment , però no us deixeu cremar la pizza del forn.
NIVELL P5
Desitgem que estigueu tots i totes bé i des de casa us enviem una forta abraçada.
RECURSOS I/O ACTIVITATS
MATEMÀTIQUES
Us enviem unes feinetes de numeració perquè aneu fent poc a poc a casa. Aneu fent les del primer trimestre.
- Activitats de lògica: seriacions. Cliqueu a l’enllaç : Pau nivell 1
https://clic.xtec.cat/projects/jocmates/jclic.js/index.html
2. Aquí teniu un joc de bee bots que us agradava tant jugar a l’escola. Podeu jugar quan vulgueu.
https://scratch.mit.edu/projects/19685257/
LLENGUA
3. Per fer una mica de repàs de les vocals i les lletres P i M. Cliqueu al nivell 1 i 2 de l’ enllaç.
https://clic.xtec.cat/projects/lectoesc/jclic.js/index.html
4. Us proposem un joc:
Fer cartronets de les vocals i la P i la M i intenteu confegir paraules, com poma, peu, pa, pi, Pau…, i després podeu fer el dibuix.
5. La primavera ja ha arribat i ens agradaria que mireu aquest conte tant bonic!
“ El conte de la primavera” Cliqueu l’enllaç.
https://www.youtube.com/watch?v=-tTjrShUmZM
6. Manualitat: Fer la papallona del conte. Amb els materials que tingueu a casa, dibuixada, amb rotllles del vàter, amb aquarel.les…
7. EXPERIMENTACIÓ: Plantar una llavor ( cigrons, mongetes, llenties…). Cuidar-la i observar el seu creixement. Mirar les parts i fer fotos o dibuixos de la seva evolució.
Altres idees o recursos que us poden ajudar a passar estones divertides amb els vostres fills i filles.
- Jocs de punteria. Podeu trobar moltes altres idees i materials a internet.
- Jocs de bitlles (ampolles d’aigua, cartrons de llet..)
- Plastilina, fer figures, lletres, números, noms..
- Jocs d’habilitat
PER PODER TREURE ALTRES EXEMPLES:
https://www.pinterest.es/pin/774267360914614676/
- Fer collarets, polseres, amb boletes, canyes, macarrons…
- Cantar, escoltar cançons, ballar.. Cliqueu a l’enllaç de la Dàmaris Gelabert on trobareu cançons dels dies de la setmana, parts del cos, vocals, abecedari….
D’aquí uns dies en tornem a trobar,esperem que ho passeu bé amb les vostres famílies i us enviem un petó molt, molt gran. Fins aviat.
PSICOMOTRICITAT
I avui… ESCALFAMENT AMB UNA COREOGRAFÍA DEL
POT PETIT!
CLIQUEU A L’ENLLAÇ! https://www.youtube.com/watch?v=kOMqzGwuWaU
FEM D´EQUILIBRISTES ???
Ficar cordes, fils o cintes adhesives per terra amb formes i que passin per damunt, seguint el model. Treballarem des de conceptes matemàtics fins a lletres interioritzant-les amb el moviment del propi cos.
FET I AMAGAR PER LES HABITACIONS
EL LABERINT
CLIQUEU A L’ENLLAÇ!
Feu exercici amb cintes. Enganxeu cintes a un costat i l’altre del passadís. VIGILEU! No si val tocar-ne cap.
MÚSICA
Per aquesta setmana a música us continuem demanant que la feu servir com a recolzament emocional! Cantar, ballar, cridar, saltar amb acompanyament musical ens alleugera l’ànima!
Ja ho diuen “quien canta su mal espanta”
Activitats a fer:
– Construir un instrument amb materials reciclats trobats per casa: Com que a l’escola cada sessió a la setmana presenten i toquem algun instrument, és un molt bon moment per construir algun personalitzat per la vostra part i que el toqueu a dojo!
Si teniu també a casa amb els vostres familiars podeu crear petits concerts i fins i tot treure algun instrument per tocar quan siguin les 20:00 de la tarda per donar força a tots i totes aquelles persones que ens cuiden, des dels nostres balcons!
http://clubpetitslectors.blogspot.com/2015/06/manualitat-infantil-instruments-musicals-casolans.html
PER SI VOLEU TENIR ALGUNES IDEES
– Com a audicions per aquesta setmana us recomanem:
- DELAFÉ Y LAS FLORES AZULES- LA PRIMAVERA
https://www.youtube.com/watch?v=CYSnFurGmt0
Per escoltar un nou tipus de música que es diu INDIE POP. A més aquesta cançó ens parla de coses que passen a la primavera a Barcelona, les seves olors, allò que passa… Ja veureu que el senyor canta molt ràpid, és com una mena de rap.
- VIVALDI- LA PRIMAVERA
https://www.youtube.com/watch?v=j6EJBV-V_fw
Tot un clàssic per les nostres oïdes i sentits… Seure a escoltar aquesta cançó és tot un regal… Es pot fer també amb els ulls tancats per veure les sensacions que ens desperta
– I us continuem recomanant que cerqueu els concerts de la DAMARIS GELABERT els dimecres. I tots i totes els artistes que us agradin que aquests dies a les seves xarxes socials ofereixen concerts online de les seves cançons, cerqueu-los a la xarxa!!
ANGLÈS
P3
CANÇONS
https://www.youtube.com/watch?v=zxIpA5nF_LY ¿What’s Your Favorite Color? | Kids Songs | Super Simple Songs. Cançó que escoltem a classe.
https://www.youtube.com/watch?v=Iisj2kTZIFs Four Seasons Song | Jack Hartmann
ACTIVITATS
https://www.cokitos.com/pinturas-de-colores-en-ingles/play/ Activitat per a classificar els colors.
https://www.cokitos.com/juego-golpear-topos-de-colores-en-ingles/play/ Joc per a xafar els moles en funció del color.
P4
ACTIVITATS
http://literacycenter.net/play_learn/colors_en/color_conc_en.php Activitats per a practicar els colors, amb una dificultat progressiva.
http://www.eslgamesplus.com/zoo-animals-esl-vocabulary-memory-game/ Joc memory game per a practicar i recordar el vocabulari dels animals.
P5
ACTIVITATS
http://www.sheppardsoftware.com/preschool/animals.htm Activitat per a practicar el vocabulari dels animals. Games + Flascards
http://literacycenter.net/play_learn/colors_en/color_conc_en.php Activitats per a practicar els colors, amb una dificultat progressiva.
ALTRES
-L’hora del conte
Conte: Anem a caçar un ós
Cançó del conte :
– Pintar cares: Que es pintin les cares ells i elles mirant-se al mirall. Podem recercar imatges de personatges de ficció i que tractin de pintar-se com aquests. Tractem de ficar personatges molt diversos: des de superherois, animals,etc Es fomentarà la creativitat i la possibilitat de convertir-se amb els seus ídols, a més de veure la capacitat de reproduir patrons d’imatge.
– Caixes sorpresa: Decorar caixes de cartró (de sabates) i una vegada decorades, ficar dins objectes i que amb el tacte tractin d’esbrinar què és. Una manera diferent d’explorar i analitzar els objectes del nostre entorn.