SETMANA 1
NIVELL P3
RECURSOS I/O ACTIVITATS:
- Començar el dia fent una mica de ioga, amb la cançó: “Saludo al Sol, Bamboo Kids”
- Fer dibuixos, retallar, enganxar i trencar papers.
- Explicar i visualitzar els contes relacionats amb els projectes dels noms de les classes, “Els tres óssos i la Rínxols d’or” i “Els tres porquets”
- Explicar i visualitzar el conte “El monstre de colors”per treballar les emocions.
- Confegir titelles dels personatges, amb mitjons i/o rotllos del paper del wàter.
- Sembrem una llavor: amb gots de iogurt o de plàstic, una mica de cotó, i llenties o cigrons, podem plantar petites plantes i anar-les regant i veient com creixen.
- Recepta de cuina: us proposem un parell de receptes senzilles, per a fer en família.
- Fer camins: amb cinta aïllant, fer línies torçades, com si fossin torres de castells…Podem passar-hi cotxes, els dits, les mans, els peus…També sobre les línies juguem i resseguim amb diferents materials, si tenim botons, taps d’ampolla, papers,…
- Jugar a construccions, fer puzzles, plastilina, enfilar macarrons, fer collarets i/o pulseres…jugar a cotxes, a cuineta, ninos, disfresses…
ENLLAÇOS (clicar dues vegades per obrir l’enllaç):
YOGA SALUDO AL SOL
https://www.youtube.com/watch?v=VYrT5t8STjI
CONTE: ELS TRES PORQUETS
https://www.youtube.com/watch?v=KbFz3OD8MjA
CONTE: ELS TRES ÓSSOS I LA RÍNXOLS D’OR
https://www.youtube.com/watch?v=FSouMZspzDs
CONTE: “EL MONSTRE DE COLORS”
https://www.youtube.com/watch?time_continue=304&v=LyDemqqUS-Q&feature=emb_logo
RECEPTES DE CUINA
https://www.pequerecetas.com/receta/bizcocho-de-yogur/
NIVELL P4
RECURSOS I/O ACTIVITATS:
- Fer dibuixos, retallar, enganxar,esquinçar papers
- Resseguir en un full l’ombre de la joguina
- Llegir contes i deixar que els infants ens els expliquin a nosaltres
- Pagines web interactives: http://www.edu365.cat/infantil/
- Conte La Bruixa Coloraina
- Fer alguna recepta de cuina (entrepans, batuts,..)
- Crear fomes amb la plastilina, lletres, números
- Enfilar macarrons per fer collarets i després decorar-los
Jocs:
- Jocs de memori, dominó,puzzles, jocs de construcció ,joc de cartes , joc de l’oca
- Proposar als infants que juguin a diferents jocs, com per exemple el «Veig, veig» o «Un vaixell carregat de…», en els quals han d’anomenar objectes, elements del seu voltant, animals, joguines… que tenen un color, una forma concreta o una característica comuna (comencen per la lletra…)
- Sobretot acompanyeu-los en el joc aprofitant aquests dies per estar junts
- Donar algun càrrec on l’infant pugui participar (parar taula, ajudar a netejar alguna part de la casa,..)
- Treballar la seva autonomia cada dia (vestir-se, pentinar-se, rentar-se les mans, endreçar i recollir les seves coses ).
ENLLAÇOS (clicar dues vegades per obrir l’enllaç):
Zebra Camil·la
https://youtu.be/0SwDf-hlWbU(català)
https://youtu.be/lXW5ej2EdXA(castellà)
ELMER
NIVELL P5
RECURSOS I/O ACTIVITATS:
- Rutina diària: Identificar en el calendari quin dia és avui, dibuixar quin temps fa i pensar quin dia serà demà i quin dia va ser ahir. Poden escriure la data amb lletra de pal o lligada.
- Fer una llista dels noms dels nens i nenes de la classe, que identifiquin el nom i les lletres que coneguin.
- Repàs de les vocals.
- Retallar imatges que tinguin la lletra P i/o M, enganxar-les en un paper i escriure el nom a sota.
- Pensar paraules que comencin per aquestes lletres o les continguin.
- Repàs numeració.
(Cliqueu l’enllaç, aneu al Jan i li doneu a l’opció 1).
- Fer petits problemes de càlcul mental de suma o resta fins el 6. Tipus: Si la Maria té 4 pomes i es menja 1 , quantes li quedaran?. Després se’ls poden inventat ells/es.
Activitats que es poden fer en qualsevol moment .
- Fer dibuixos, retallar, enganxar,esquinçar paper.
- Llegir contes i deixar que els infants ens els expliquin a nosaltres.
- Jocs de memori, dominó, puzzles, jocs de construcció ,joc de cartes , joc de l’oca, joc del parxís.
- Proposar als infants que juguin a diferents jocs, com per exemple el «Veig, veig» en els quals han d’anomenar objectes, elements del seu voltant, animals, joguines… que tenen un color, una forma concreta o una característica comuna (comencen per la lletra…)
- Donar algun càrrec on l’infant pugui participar (parar taula, ajudar a netejar alguna part de la casa,..)
- Treballar la seva autonomia cada dia (vestir-se, pentinar-se, rentar-se les mans, endreçar i recollir les seves coses).
- Fer alguna manualitat lliure, de l’animal de la classe…
ENLLAÇOS (clicar dues vegades per obrir l’enllaç):
Conte els Monstre de Colors.
En aquests dies que estan passant tantes coses és bo treballar les emocions a casa . Aquí teniu una ajuda:
https://www.youtube.com/watch?v=LyDemqqUS-Q
Pagines web interactives que us poden ajudar :
General:
http://www.edu365.cat/infantil
Joc interactiu vocals (cliqueu l’enllaç)
https://clic.xtec.cat/projects/vocals2/jclic.js/index.html
Joc numeració (clique l’enllaç)
https://clic.xtec.cat/projects/jocmates/jclic.js/index.html
PSICOMOTRICITAT
ESCALFEM AMB LA CANÇÓ DEL “Bugui-bugui
FEM UN CIRCUIT A CASA.
- Saltem a peus junts i peus separats 5 vegades.
- Ens arrosseguem per sota de dues cadires.
- Ens aixequem i saltem 4 vegades.
- Ens toquem 3 vegades el cap, la panxa, els genolls i els peus.
- Finalment, ens estirem bocaterrosa, agafem aire pel nas i el deixem anar per la boca. Així, 6 vegades.
- Fem tres tombarelles.
CURSES DE CUCS amb la panxa a terra pel passadís.
FEM BÀSQUET!
Crear una cistella amb una galleda o una paperera i jugar a ficar pilotes de paper.
CLIQUEU A L’ENLLAÇ! https://www.youtube.com/watch?v=AEOjnM9SXk0
MÚSICA
Famílies boniques, dir-vos que des de MúSiCa lo primer de tot que us recomanem es que feu servir la música com a eina de recolzament emocional no només per als nostres petits si no també per vosaltres… Que escolteu aquella música que us fa sentir bé, que us posa alegres, que us evoca a records positius, que us faci riure i ballar… Que la música sigui el vostre bàlsam suau que us embolcalli aquests dies d’incertesa i d’adaptació al que ens està tocant viure.
I per als vostres petits durant aquesta setmana us recomanem:
- COM A RECORDATORI:
Passarem cançons i activitats que ja hem fet a l’aula per tal d’encoratjar, enfortir i fer visible la seguretat dels nostres petits i a més que siguin ells i elles qui portin la veu cantant casa (i mai millor dit) per tal de us comparteixin allò que saben i que hem fet.
– La cançó de la Damaris Gelabert, “És l’hora de fer música”:
https://www.youtube.com/watch?v=UwZfD0rjeVk
Ja que amb aquesta cançó iniciavem a l’escola les sessions de música. Tots els petits i les petites se la saben fil per randa! Gaudiu d’escoltar als vostres fills i filles cantar-la i canteu-la plegats.
– David Rees, “De ellos aprendí”:
https://www.youtube.com/watch?v=Eq0J2W7vkDQ
Aquesta cançó és va convertir en tot un HIT durant els tallers que vam fer amb els infants.
– Queen, “We will rock you”:
https://www.youtube.com/watch?v=-tJYN-eG1zk
Aquesta va ser l’última activitat que vam fer a l’última setmana d’escola, abans del tancament. I consisteix en una sessió de BODY PERCUSSION on els infants escoltant el ritme de la cançó (asseguts al terra i amb les cames creuades com els indis) picaven 2 cops a les seves cames i 1 picaven de mans… Ja veureu que quan ho feu s’enrecordaran… També podeu provar altres parts del cos per picar el ritme 2-1, 2-1… TUNC TUNC- PA, TUNC TUNC-PA… O fins i tot cantar el “jo volia ketchup” com molts petits cantaven. Ritme que tothom ha escoltat alguna vegada a la seva vida… Deixeu-vos portar per la música i a gaudir!
- COM A NOVETAT:
– Ballar la cançó “Can’t Stop de Feeling” de la pel·lícula TROLLS amb aquest tutorial del JUST DANCE
https://www.youtube.com/watch?v=KhfkYzUwYFk&feature=youtu.be
- COM A RECOMANACIÓ:
Cada dimecres (si tot va bé) la Damaris Gelabert oferirà CONCERTS EN FAMÍLIA PER A FAMÍLIES en el seu canal de Youtube:
http://www.youtube.com/user/damarisgelabert
La podeu seguir en les seves xarxes socials de Facebook i de Instagram per tal de poder estar més al dia dels seus concerts i propostes.
ANGLÈS
The fearful worm – El cuc poruc.