ACTIVITATS D’INFANTIL SETMANA DEL 27 D’ABRIL AL 3 DE MAIG #joemquedoacasa

ACTIVITATS DE LA SETMANA DEL 27 D’ABRIL AL 3 DE MAIG

NIVELL P3

RECURSOS/ACTIVITATS

HOLA NENS I NENS DE LES CLASSES DE LES CASES I ELS ÓSSOS!!! ENS TORNEM A VEURE PER AQUÍ!!

ANEM A FER UNA TORRE MOLT  ALTA!!

Començarem a fer una torre ben alta amb totes les peces de construcció que tinguem per la casa fins aconseguir tocar el sostre. Quan estigui tan alta que ja no arribem, demanarem ajuda als pares o germans a veure si així entre tots podem fer que toqui el sostre.

Aquesta setmana us recomanem la pràctica de la meditació conscient. Ens ajudarà, tant a nens i nens com a pares i mares, a relaxar-nos i a estar més tranquils.

Amb el llibre TRANQUILS I ATENTS COM UNA GRANOTA com una granota podeu aprendre a fer meditació en família. Aquí en teniu un exemple:

MEDITACIÓ

GALETES DE MANTEGA EN FAMILIA

Les galetes de mantega son una recepta fàcil i divertida per fer amb els infants!!! Us passem un enllaç d’una recepta de galetes de mantega per poder fer a casa amb els vostres infants!!! Bon profit!!

RECEPTA DE LES GALETES

CONSTRUÏM EL NOSTRE NOM AMB PINCES D’ESTENDRE LA ROBA

Per continuar repassant el nom propi i els noms de les persones de la família us proposem per aquesta setmana fer el nom amb pinces d’estendre la roba, fàcil, divertit i amb material reciclable. Podeu escriure el seu nom i d’altres en majúscula en un full, llibreta…i a baix d’aquest amb les pinces d’estendre la roba, a les quals s’hauran escrit també en majúscula les lletres de l’abecedari, haureu de posar cada pinça segons la lletra que hi ha en aquesta.

Us deixem a continuació una fotografia perquè veieu com es fa.

ORGANITZAR UNA CAIXA AMB DISFRESSES I COMPLEMENTS

Podeu posar disfresses de tots els tipus i mides perquè puguin experimentar. Podeu afegir roba i complements d’adults: als infants els encanta que la roba els vagi gran!!!barrets, gorres, sabates, teles, de diferents colors i mides, bolsos,…imaginació al poder! Si col·loquem el bagul, capsa o bossa a prop d’un mirall i a més a més els hi proporcionem pintures de cara, encara serà més divertit.

 

NIVELL P4

RECURSOS/ACTIVITATS

ACTIVITAT DE GRAFISME CREATIU

Anem a fer el nostre jardí zen!

Aquest tipus de jardí oriental és conegut i valorat per la tranquil·litat que ens transmet. Si busquem informació d’aquest tipus de jardins descobrirem que una de les funcions principals és la relaxació. No creieu que en aquest confinament és necessària? I a més a més ens ho passarem molt bé!

Què necessitem?

– Base de fusta, marc de foto, safata ….

– Alguns elements naturals: pedra, planta, alguna fulla

– Sal , sorra o farina

– Pals de fusta en forma de rasclet o pals de “brotxetes”, forquilla….

Cal omplir la base amb sal o farina i posar els diferents elements naturals a sobre de la sal i fer el teu propi jardí (lliure invenció). I ara a gaudir de la creació! Podeu moure els elements, tocar la sorra amb les mans, fer servir el rasclet o forquilla per dibuixar…., fer línies de banda a banda, línies corbes que envoltin les pedres… dibuixar les onades del mar a la sorra….

Aquesta activitat estimula la motricitat fina i la coordinació visio-manual, així com a ajudar a mantenir la calma i expressar les pròpies emocions.

Dibuixem el nostre jardí zen!

Igual que vau fer amb les figures geomètriques, que us assembla representar sobre un full la nostra pròpia creació? Us ajudem…. primer dibuixa la forma de la base… és quadrada, rectangular? Després anem dibuixant al lloc corresponent els elements que hem posat ( la pedra al costat de la planta, la fulla a sobre de la pedra… ) i finalment podem dibuixar la eina que hem fet servir per “pentinar” el nostre jardí zen.

Ja ho teniu! Ens podeu enviar al correu els vostres jardins i dibuixos!

LLENGUATGE

Contes per compartir en família.

Us oferim uns contes que estàvem desitjant compartir amb vosaltres per treballar el nostre projecte.

ELS TRES PORQUETS

  • Llegim plegats?
  • Mirem els dibuixos?
  • Ho representem?
  • T’ho torno a explicar?

CONTE DELS TRES PORQUETS

LES FLORS I ELS COLORS

  • El mirem plegats?
  • Quines flors surten? les has vist en algun lloc?
  • Juguem a dir coses del mateix color, a “color , color..” i a tocar alguna cosa del mateix color
  • Quines parts tenen les flors?
  • Què necessiten per viure?
  • Dibuixem una?

CONTE LES FLORS I ELS COLORS

I per recordar…. L´ELMER

  • Us enrecordeu quan el vam representar a la classe?
  • Quins animals sortien?
  • Fem memòria…

CONTE DE L’ELMER

JOC   “EL CALAIX DE LA MEMÒRIA” 

Estimular la memòria dels nens és fonamental pel seu aprenentatge. A l´aula sempre intentem fer exercicis i jocs per tal de treballar-la.  Ho fem amb cartronets de tres imatges, quatre… amb tres números diferents que després els han de dir en ordre passats uns minutets… el joc del “tren carregat de…”  Aquí us deixem una un exemple de les targetes que fem i us enllacem un vídeo que potser els hi agrada bastant.

PER MIRAR AQUEST VIDEO, CLIQUEU AQUÍ

REPTE DE LA MEMÒRIA !!!!!

Sabeu? entre vosaltres us podeu fer reptes amb missatges de veu…. “ he vist un tren que portava…. caramels (i li envia l´audio a un altre company) i l’altre que el rep ha d´afegir una cosa més…. i així fins que us doni la memòria!!!!  els últims ho tindran més difícil!!! jajaja!  Endavant!

EXPERIMENT

A continuació us deixem un vídeo per crear i experimentar amb els vostres petits amb elements com l’aigua, els colors i les creacions artístiques…

VÍDEO DE L’EXPERIMENT

 

NIVELL P5

RECURSOS/ACTIVITATS

– Continuar amb la rutina del temps.

LLENGUATGE

Us recordeu del conte del castell de les lletres? Doncs la propera que va arribar va ser la lletra L. Sabeu que li agradava molt cantar?. Tot el dia  estava cantant cançons, la, la, la….

  • Buscar paraules i/o imatges que tinguin el so de la L.
  • En els contes que tingueu a casa , trobar la lletra L.
  • Per continuar treballant amb l’armari de paraules, a la capseta de les consonants, haureu de posar la lletra L (de pal i lligada), i a la de les sil.labes afegir ( PA-LA, LU-PA, MU-LA, A-LA, O-LI, ME-LO, PAL, LI-LA, LO-LA, PI-LA, i les que vosaltres penseu. A la capseta de les paraules poseu PALA, O, PAL,PILA, LOLA, LILA. Aquests cartronets els podeu LUPA,MULA, ALA, OLI, MEL amb lletra de pal i a sota amb lletra lligada.
  • Us passem un enllaç d’activitats virtuals i feu les dues primeres (DISCRIMINACIO AUDITIVA  i ESCRIU I LLEGUEIX PARAULES).

ACTIVITAT VIRTUAL, CLIQUEU AQUÍ

MATEMATIQUES

Podeu fer més activitats mirant aquest enllaç. Heu d’anar fent les del segon trimestre. Hi ha moltes, així que les aneu  feu  poc a poc.

CLIQUEU AQUÍ PER FER L’ACTIVITAT

També us enviem l’enllaç per continuar fent les activitats de lògica ( ja heu fet la del Pau nivell 1) .Ara podeu fer la del  Pau nivell 2.

ACTIVITATS DE LÒGICA

EXPERIMENTS

Com us agrada tant fer experiments,  teniu moltes idees i feu tantes hipòtesis , aquí us deixem uns quants, perquè feu els que més us agradin.

VIDEO PER FER L’EXPERIMENT

Us enviem  petonets i abraçades virtuals.

 

PSICOMOTRICITAT

RECURSOS/ACTIVITATS

MOVEM  L´ESQUELET!!

Es tracta d’imitar el que estan cantant. Ja veureu que manera de moure el cos més divertida.

CLIQUEU AQUÍ

JUGUEM A BITLLES!!

Les bitlles es fan a partir d’ampolles de plàstic d’aigua mineral o de refresc. Omplir-les amb una mica d’aigua, afegir una gota de pintura, tapar-les.. L’aigua queda tenyida de color. Podeu fer de diversos colors i algunes poden valer més punts que les altres , podeu fer unes etiquetes amb números.

REUNIÓ D´ANIMALS!!

Es tracta d’imitar els diferents moviments que fan els animals:

Com un ocell, que és córrer amb braços estesos. Granota fem salts petits amb els peus junts Serp, movent la panxa sobre el sòl. Ós, caminant de quatre grapes  . Cangur, fer grans salts amb els braços davant del pit. Elefant, donar trepitjades fortes. Pingüí, ajuntar els turmells i pegar els braços al cos…

Després de cada joc tornem a LA CALMA agafem aire pel nas i ho deixem anar a poc a poc , fem deu respiracions.

I per a acabar recordar que hem de RECOLLIR entre tots el material que hem fet servir ,ho farem d’una manera divertida …podem fer  una carrera a veure qui recull més ràpid….!!

 

MÚSICA

RECURSOS/ACTIVITATS

Per aquesta setmana us proposem:

– Per a RECORDAR:

Us convidem a que torneu a viatjar a l’Auditori de Barcelona com el dia que vam fer l’excursió per escoltar l’obra de Planeta Clarinet… Us enrecordeu que a l’escola vam estar practicant molt un dels balls que els senyors que tocaven els 4 clarinets ens van convidar a ballar?

Doncs us tornem a posar el vídeo que ens va ajudar a l’assaig del ball i que vau fer súper bé al teatre.

Ja veure-ho que al principi del vídeo el senyor ens explica els passos a seguir i el seu motiu… Es per això que si voleu el ball comença durant els minuts 2:08. Els hi podeu ensenyar també als vostres germans/es i als pares i mares!

https://www.youtube.com/watch?v=sGOYwpPZXlA

– Nous REPTES PER AQUESTS DIES:

Per aquesta setmana us proposem de crear i de fer aquestes noves propostes:

– Juguem a endevinar cançons

https://m.youtube.com/watch?v=O5G–ux48go&feature=youtu.be

A través del piano es tocaran 5 cançons que els infants ja coneixen d’haver-les treballat i escoltat a l’escola… Sonarà una miqueta i després en el mateix vídeo dona la resposta de quina cançó és…

Heu de ser molt ràpids per endevinar-la! I els adults sempre podeu anar pausant el mateix per tal de deixar més temps als petits per endevinar les cançons. Quan les endevineu les podeu cantar vosaltres!

– Creem la nostra CORAL o la nostra ORQUESTRA.

Us convidem a crear amb rotllos de paper del WC ninots per tal de fer-los com a coral o com a orquestra per després que pugeu fer un concert amb ells/es.

Els podeu crear com més us agradi, sols dir-vos que si creeu una coral (només els heu de dibuixar cantant) i si voleu crear una orquestra els podeu dibuixar algun instrument.

Quan més creeu més volum de “persones” tindreu per a que us acompanyin en els concerts que pogueu fer a casa amb la família o als vostres ninos!

Ja que sou uns super cantants!

Aquí teniu un petit exemple:

 

ANGLÈS

RECURSOS/ACTIVITATS

Per a aquesta setmana he pensat treballar els colors però, relacionats amb les emocions.

Tots els cursos han de veure el següent vídeo:

VÍDEO MONSTER COLOURS

On es pot escoltar el conte en anglès. A més, tenen un PDF amb les imatges i les emocions (Colour monster-exemple)

Colour Monster – exemple

P3- Ha de colorejar la fitxa dels monsters. (The colour monster P3 paint).

The colour monster P3- paint

P4- Ha de colorejar la fitxa i completar les emocions treballades. (The colour monster P4 – Paint and complete).

The colour monster P4 – Paint and complete

P5- Ha de colorejar la fitxa i posar l’emoció adient (The colour monster P5- Paint and complete)

The colour monster P5- Paint and complete

També han de retallar la fitxa de (P5 colour monster retallar) i unir cada emoció, retallada, amb el monstre que calga, retallat i colorejat.

P5 colour monster retallar

 

ALTRES (Contes, reptes, hàbits…)

Us convidem a un  joc per conèixer com funciona la distribució del temps i aprendre les primeres nocions de com funciona un rellotge.

Us animeu?

CLIQUEU L’ENLLAÇ!!!

 

 

2 comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>