Qui som

L’Escola Segimon Comas és l’escola pública de Sant Quirze de Besora. Junts nens i nenes, mestres, famílies i poble oferim un servei adreçat a tots els infants de 3 a 12 anys.
Estem orgullosos de formar part d’aquesta comunitat educativa perquè som una institució rica, viva i amb molta il·lusió per portar a terme els nostres projectes educatius.
Venim d’una llarga trajectòria on tothom ha deixat el seu granet de sorra i ara ens pertoca a nosaltres escriure unes pàgines més de la història de la nostra escola.
Som allò que volem perquè treballem junts colze a colze per aconseguir un únic projecte sòlid, real i vinculat al nostre entorn més proper.
Volem transmetre als nostres nens i nenes els hàbits i valors que els seran útils per ser ciutadans d’una societat que cada vegada demana més d’un mateix.
Desitgem fomentar amb el nostre dia a dia la cultura de l’esforç per aconseguir els propis objectius i els de la col·lectivitat, l’estimació dels uns envers els altres, la lluita per una societat més preparada emocionalment.
La llengua i l’entorn són eixos claus del nostre projecte de centre. Nens i nenes que valoren la seva llengua, estimen el seu país i la seva cultura esdevindran en un futur proper persones capaces de valorar el món global que ens toca viure i on l’aprenentatge de moltes llengües és un element clau.
Sostenibilitat, reutilització i reciclatge són conceptes que tenim presents en el desplegament del nostre currículum.
La implicació de l’escola en projectes TAC (Tecnologies de l’Aprenentatge i el Coneixement) ja fa temps que és una realitat a l’escola i que creix pas a pas perquè vivim en una societat on les tecnologies són una prioritat i un repte que no volem deixar de banda.
Atendre la diversitat de cada un de nosaltres és prioritari per portar a terme bones pràctiques educatives. Tots tenim les nostres necessitats i hem de ser capaços de diagnosticar-les, definir-les i prendre les actuacions més encertades per avançar.
Comptem amb un equip de mestres que desenvolupen la seva tasca d’ensenyar a aprendre dia a dia, un Consell Escolar dinàmic i amb ganes d’assumir el repte de vetllar per una escola de qualitat, una AFA que impulsa noves iniciatives, un Ajuntament que s’implica en les millores del procés educatiu i les infraestructures per portar-lo a terme, uns serveis educatius que reforcen l’actuació del centre i un grup ampli de persones vinculades a l’escola disposades a donar el seu cop de mà.
És per aquest motiu que creiem que som rics en potencial humà i per aquest motiu pensem que com a escola tenim la sort de poder compartir un temps junts que ens farà créixer a tots com a persones.