Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència

L’11 de febrer és el Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència. A la nostra escola l’hem volgut commemorar amb diferents activitats que ens han permès conèixer dones que es dediquen a la ciència.

• Ens hem sumat a la iniciativa #100tífiques. L’alumnat de Cicle Superior ha rebut la visita de la biòloga i bioquímica Lourdes Martorell, que va oferir una xerrada molt interessant.

• També hem comptat amb la presència d’una arquitecta tècnica, la Sara Gil, que és la secretària del Col·legi de l’Arquitectura Tècnica de les Terres de l’Ebre. Aquesta va explicar, també a l’alumnat de Cicle Superior, la seva professió, els estudis que havia fet, aspectes de seguretat del seu treball, i va posar exemples de la seva feina del dia a dia.

• L’alumnat de Cicle Inicial i de Cicle Mitjà ha fet una videoconferència amb la geògrafa i meteoròloga Sarai Sarroca, directora del Servei Català de Metereologia (METEOCAT). Va explicar-los quan havia sabut que li agradava la meteorologia, què va haver d’estudiar, va ensenyar-los uns quants aparells meteorològics (van aprendre què mesuraven i com s’utilitzaven), i va explicar-los el conte “Un regal del cel”, amb el qual van conèixer diferents tipus de núvols (cirrus, cúmuls i cumulonimbus).

Moltes gràcies a totes tres per la vostra atenció i amabilitat. Hem après moltes coses amb vosaltres!