Ambients a Cicle Inicial

Les tardes de dimarts i dijous els alumnes de Cicle Inicial es barregen per formar sis grups heterogenis i participar en els ambients.

Els ambients són espais de lliure moviment on els alumnes troben diverses propostes per treballar de manera autònoma. Els objectius generals dels ambients són potenciar l’autonomia i la iniciativa personal, afavorir l’aprenentatge i la col·laboració entre companys i respectar les persones i els materials. Tanmateix, cada ambient té els seus objectius particulars.

Aprenem construint

En aquest ambient els infants tenen a la seva disposició materials per desenvolupar propostes de creació. Els objectius són que puguin interaccionar, crear, provar i construir a la vegada que aprenen a interaccionar en grup i compartir.

Món matemàtic

En aquest ambient els infants manipulen amb diferents materials per treballar els conceptes matemàtics bàsics; lògica, raonament, espai i forma i numeració i càlcul

Picalletres

L’ambient de Picalletres busca afavorir la llengua, tant oral com escrita. En ell, els alumnes troben propostes per a fer-los gaudir amb la lectura i l’escriptura, així com per estimular la seva creativitat i expressió.

Ro-bo-tit-za’m

Aquest ambient pretén iniciar als alumnes en la robòtica i les tecnologies digitals. Els alumnes hi troben propostes per treballar la construcció i programació de robots i l’edició de material audiovisual.

CreARTivity

És l’ambient creatiu per excel·lència. L’alumnat disposa d’un gran ventall de materials plàstics per donar ales a la seva imaginació.

Let’s play

L’ambient de Let’s play busca fomentar l’ús de la llengua anglesa a través del joc simbòlic. Els alumnes troben diferents propostes relacionades amb la temàtica dels projectes i desenvolupen joc simbòlic procurant emprar la llengua anglesa com a llengua vehicular.