Salut

MALALTIES I MEDICAMENTS

Quan un alumne té una malaltia infecto-contagiosa cal que la seva família ho comuniqui al centre, i no podrà assistir a l’escola fins que hagi passat el període de contagi.

Només en casos excepcionals i degudament justificats amb document mèdic (recepta) i autorització de la família (pare/mare/tutors legals), el professorat (o el monitoratge del menjador), podran administrar medicaments als i les alumnes.

AUTORITIZACIÓ ADMINISTRACIÓ DE MEDICAMENTS

QUÈ HEM DE FER SI DETECTEM POLLS ALS FILLS?

– Avisar el professorat

– Iniciar el tractament

Aquest tractament és només per a després d’una infestació. Mai per a una prevenció. Cal doncs:

1.- Adquirir en una farmàcia  una  loció  antiparasitària i seguir estrictament les instruccions, tenint en compte que segurament s’haurà de repetir el tractament diverses vegades per tal de matar els polls que vagin sortint dels ous.

2.- Mullar els cabells amb la loció. No estalviar-ne a la zona de les orelles, el serrell  i el clatell.

3.- Després del temps esmentat a les instruccions de producte, rentar el cap amb xampú.

4.- Esbandir el cap amb aigua i vinagre (la proporció és d’una part de vinagre per dues d’aigua).

5.- Treure les llémenes (ous) amb la mà o amb una pinta.

El tractament s’ha de repetir 10 dies més tard i 20 dies després, per seguretat.

No oblidar de submergir en la loció antiparasitària els objectes relacionats amb els cabells: pintes, raspalls, passadors, ornaments, etc.

Tenir o haver tingut polls no és cap situació ni vexatòria ni vergonyant, ni té res a veure amb una manca d’higiene personal o familiar,  doncs els polls salten d’un cap a un altre amb molta facilitat.

Quan hi hagi evidència de polls cal comunicar-ho al professor/a: caldrà portar a terme totes aquestes actuacions.

Aquest protocol ha estat elaborat tenint en compte un document editat pel Col·legi de Farmacèutics de Barcelona.

NOTA: Es prega que reviseu els caps tot sovint i si estan infectats fer el tractament. En cas de detecció de llémenes o polls, els alumnes NO podran assistir a l’escola fins a realitzar tot el procés de neteja per risc de contagi als companys.