Esta setmana hem començat, novament, el projecte de l’APADRINAMENT LECTOR.
La lectura és un dels continguts bà sics del procés d’ensenyament- aprenentatge del xiquet i xiqueta. El procés lector du implÃcit una sèrie d’habilitats tant lingüÃstiques com socials que ajudaran a l’alumnat a desenvolupar diverses capacitats que de ben segur farà servir en molts dels à mbits de la seva vida quotidiana.
És important que l’escola ofereixi les eines necessà ries per a què s’agafi l’hà bit lector i aconsegueixi llegir pel plaer de llegir. El projecte sorgeix a partir de la necessitat de l’alumnat de millorar el procés lector i la comunicació lingüÃstica en tots els seus aspectes.
L’Apadrinament lector és una activitat cooperativa que es realitza per parelles formades per alumnes més grans que fan de padrins de lectura i els alumnes més petits que fan de fillols. Amb este projecte s’intenta que tant uns com els altres visquin una experiència d’aprenentatge lector, en què els “padrins†lectors ajudin a aprendre a llegir als xiquets i xiquetes més menuts i que esta activitat sigui engrescadora i el més motivadora possible per tal que se’ls hi encomani el plaer de llegir.
A més, i el més important, suposa una estratègia útil en l’atenció a la diversitat de l’alumnat en tant que activa la capacitat mediadora dels alumnes per donar-se suport en el moment d’aprendre, i treu profit dels diferents nivells competencials.
Bona lectura!


















