Art i Creativitat CM i CS

Donem continuïtat a seguir explorant la nostra creativitat i els nostres sentiments a través de les propostes que ens fan l’Alícia, l’Anna, la Marta i la Clara al taller d’Art i Creativitat:

TERCER

Hem continuat amb el treball que vam iniciar el primer trimestre: el nadó segueix sent la figura principal i ens centrem en l’entorn d’aquest. Aquest treball el fem a partir del dibuix amb llapis i ceres i després el presentarem als companys/es de classe.

Avui hem començat la sessió buscant en una pàgina de diari alguna paraula i fotografia que ens recordi al treball que hem fet del nadó. Un cop les tenim seleccionades, les posem en un full en blanc i les posem en context escrivint o dibuixant la història que ens hem imaginat amb aquestes paraules i imatges i completem la vida del nadó.

En la darrera sessió del trimestre fem la presentació de les nostres creacions als nostres companys/es i expliquem les històries del diferents nadons.

QUART

Del treball corporal, que vam practicar el primer trimestre, transportem la nostra experiència a la plastilina, a través de l’escultura.

Comencem l’activitat amb la nostra escultura a la que li dedicarem un relat. A partir de la creació del personatge treballem la imaginació creant un conte carregat d’aventures. Expliquem i compartim la història del nostre protagonista als companys.

Avui partim d’un territori comú on haurem d’ubicar, crear un espai, a la nostra escultura. Exposem als companys quin ambient hem creat.

En la darrera sessió del trimestre entra en joc la comunicació entre les diferents escultures, com es relacionen i interactuen unes amb altres i com es mouen pels diferents ambients.

CINQUÈ

A la primera sessió se’ns demana que dibuixem lliurement un objecte i que el pintem.

A la segona sessió comencem amb una activitat de relaxació. Per començar ens movem per l’espai seguint una música i seguidament simulem que tenim un pinzell, el posem a diferents parts del cos i el fem pintar. Posteriorment, seguint també la música relaxant, dibuixem sobre un espai compartit el que ens ve de gust, en aquest cas sobre paper mural. Finalment, tothom pensa quin tros del seu dibuix vol retallar i enganxar en un paper i quin deixa al mural. És una presa de decisió difícil, però important! Un cop enganxat aquest tros al full, acabem de decorar-lo.

A l’última sessió del taller, pensem tres paraules i les relacionem amb el dibuix del mural i l’objecte que vam dibuixar el primer dia. Finalment compartim les nostres creacions i els lligams que hem establert entre les diferents creacions que hem fet. Quanta imaginació!

SISÈ

La proposta per a aquest trimestre ha estat continuar construint i transformant el nostre personatge, que havíem creat el trimestre passat. A més a més, cadascú ha creat un espai per al seu personatge, que ha ajudat a definir-los a nivell d’activitat, és a dir, hem anat determinant a què es dedica cadascú.

Al llarg de les sessions, hem anat deixant enrere el treball individual del primer trimestre per donar lloc a una feina d’equip. Com que cadascú tenia diferents ocupacions, els nens i nenes han anat acudint els uns als altres depenent de què han necessitat: una/a fabricant de mobles o d’aparells electrònics, un/a perruquer/a, un/a dependent/a d’una botiga de roba… També s’han fabricat diners, els quals els han permès comprar i vendre diferents productes i serveis.

Entre tots i totes han creat un món ben divers en què s’han establert moltes relacions entre uns i altres personatges!

Cliqueu la següent imatge per veure les fotografies: