8M. Dia Internacional de les Dones

A l’escola no hem volgut passar per alt la importància d’un dia com aquest, 8 de març, el Dia Internacional de les Dones, ja que malauradament, encara queden moltes coses per aconseguir. Ens agradaria que un dia com aquest no s’hagués de celebrar, ja que això voldria dir que estaríem vivint en una societat igualitària, però com que encara ara, a ple segle XXI, hi segueixen havent situacions de desigualtat entre dones i homes, creiem absolutament necessari seguir lluitant i defensant els drets de les dones.

És per això que a l’escola hem contextualitzat el 8M i la seva importància, hem parlat de les diferències entre dones i homes al llarg de la història i hem comentat els avenços que hi ha hagut respecte anys enrere. Afortunadament, les coses han canviat, i molt, però seguim pensant que ens queda molt de camí per recórrer. És una sort poder parlar i debatre d’aquests temes a l’escola, ja que és així com aconseguirem, entre totes, viure en una societat més justa.

Aquí teniu algunes de les moltes reflexions i pensaments que hem compartit avui:

“Igualtat per les dones i els homes, totes les persones s’han de tractar per igual i tothom pot arribar a allò que es proposi.”

“Antigament les dones només servien per parir, cuinar i netejar. Però ara les dones treballen com els homes. Hi ha gent que creu que les dones no tenen dret a fer el que fa un home. Nosaltres volem canviar això perquè tots tenim dret a fer el que ens agrada.”

“Els homes i les dones són iguals i poden fer les mateixes coses!”

“Igualtat de gènere.”

“Tot l’alumnat té dret a anar a l’escola i estudiar. Les nenes i els nens són iguals, i han de tenir les mateixes oportunitats. Una noia és igual de valenta i forta que un noi. AMB L’EDUCACIÓ HO PODEM ACONSEGUIR!”

“ESTIMEM A TOTES LES DONES DEL MÓN!”

I vosaltres, què en penseu?

2 comentaris a “8M. Dia Internacional de les Dones”

  1. Estela Vizarro y Alan Perals

    Estela: “Tots tenim dret a justicia, llibertat, mateixes opotunitats i poder de decisió, sense importar el nostre génere. ”

    Alan: “no em sembla just que no es tractin per igual les dones i els homes.”

  2. Xan Aizpuru i Núria Colomer

    Xan: vull que sempre hi hagi igualtat per a tothom.

    Els homes són iguals que les dones perquè no hi ha ni coses de nois ni de noies.

    Núria: Creiem que educar en el feminisme és educar en igualtat.

    “ El feminisme és la idea radical que les dones som persones. Angela Davis”.

Feu un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Desplaça cap amunt
Ves al contingut