A C. Inicial fem racons de llengua, és una proposta metodològica que proposa delimitar dins l’aula espais diferents on els i les alumnes poden realitzar de manera simultània diferents activitats. Cada grup-classe està dividit en grups de 5 o de 6 depenent de l’alumnat de l’aula i així és més fàcil l’organització i rotació de les propostes.
Alguns dels objectius d’aquesta estratègia organitzativa són els següents:
- Afavorir l’autonomia i capacitat d’organització de l’alumnat.
- Afavorir els diferents ritmes de treball i d’ordre.
- Potenciar les interrelacions.
En definitiva és una manera de treballar que implica una metodologia més creativa, flexible i adaptada.
En els racons de llengua, normalment hi ha:
- Racó de comprensió Lectora: mitjançant diferents materials significatius l’alumnat ha de buscar la informació necessària per resoldre la tasca.
- Racó de comprensió Oral: a partir de contes populars, de frases, han de saber de quin conte es tracta o llegint diferents frases fer les consignes que els diuen.
- Racó d’expressió escrita: permet anar desenvolupant el procés de lectoescriptura i anar assolint de forma gradual els coneixements relacionats amb l’ús del vocabulari.
Les propostes solen ser molt manipulatives, visuals i competencials.