RACONS DE LLENGUA – P1 i P2

A C. Inicial fem racons de llengua, és una proposta metodològica que proposa delimitar dins l’aula espais diferents on els i les alumnes poden realitzar de manera simultània diferents activitats. Cada grup-classe està dividit en grups de 5 o de 6 depenent de l’alumnat de l’aula i així és més fàcil l’organització i rotació de les propostes.

Alguns dels objectius d’aquesta estratègia organitzativa són els següents:

• Afavorir l’autonomia i capacitat d’organització de l’alumnat.
  • Afavorir els diferents ritmes de treball i d’ordre.
  • Potenciar les interrelacions.

En definitiva és una manera de treballar que implica una metodologia més creativa, flexible i adaptada.

En els racons de llengua, normalment hi ha:

• Racó de comprensió Lectora: mitjançant diferents materials significatius l’alumnat ha de buscar la informació necessària per resoldre la tasca.
  • Racó de comprensió Oral: a partir de contes populars, de frases, han de saber de quin conte es tracta o llegint diferents frases fer les consignes que els diuen.
  • Racó d’expressió escrita: permet anar desenvolupant el procés de lectoescriptura i anar assolint de forma gradual els coneixements relacionats amb l’ús del vocabulari.

Les propostes solen ser molt manipulatives, visuals i competencials.