Bategem la nostra Biblioteca, vols conèixer les novetats?

La missió de la biblioteca escolar és facilitar l’accés i difondre els recursos de la informació tot afavorint els processos d’aprenentatge autònom i la creació del coneixement.

Les seves funcions són:
● Organitzar i gestionar la informació i el fons documental.
● Impulsar la lectura.
● Facilitar l’adquisició de les competències en l’ús de la informació.
● Proveir de serveis i recursos per a l’aprenentatge.
● Col·laborar i fer xarxa amb l’entorn.

Tots els membres de la comissió de la Biblioteca, conjuntament amb l’Equip Directiu, volem vetllar per aconseguir una biblioteca de qualitat per a tota la comunitat educativa mitjançant la renovació de l’espai de biblioteca i a partir de propostes dinàmiques i motivadores per a l’alumnat i les famílies.

Així doncs, volem; apropar la biblioteca a professors/es, famílies i alumnes dins i fora de l’horari escolar; fomentar el gust per la lectura a tota la comunitat educativa tot treballant els hàbits lectors i l’afició lectora; afavorir la recerca dels coneixements tant en llibres com en recursos digitals; activar el servei de préstec; vetllar per oferir a tot el claustre recursos lúdics per dinamitzar les sessions de les aules i recolzar els aprenentatges a través del joc (ABJ); organitzar altres dinamitzacions a través d’activitats concretes proposades, etc.
A continuació, detallem els objectius proposats:
● Oferir mensualment propostes temàtiques i recomanacions de lectura.
● Incloure dins la biblioteca diversos equipaments tecnològics per la recerca i l’ampliació de nous coneixements.
● Fomentar i potenciar la curiositat i el gust per la lectura a partir de llibres i contes actualitzats i basats en els interessos dels nens/es, les famílies i el professorat.
● Potenciar la fluïdesa lectora, la comprensió lectora i la recerca de coneixements.
● Convertir la biblioteca actual en un espai més acollidor i atractiu perquè pugui llegir i aprendre tota la comunitat educativa.
● Fer esporga dels llibres més antiquats i fets malbé.
● Introduir tant els llibres actuals com els llibres i contes nous a l’epèrgam i catalogar-los basat-nos en la nova CDU creada.
● Impulsar l’ús de la biblioteca a professors/es, famílies i alumnes dins i fora de l’horari escolar tot potenciant un espai de participació, inclusió i integració .
● Crear biblioteques d’aula adequades a cada nivell incloent propostes multinivell per oferir oportunitats d’aprenentatge a tots els alumnes.
● Fomentar la metodologia activa a través de la utilització dels jocs de taula com a recurs o eina educativa per facilitar el procés d’ensenyament-aprenentatge significatiu i compensar desigualtats.
● Organitzar sessions de contacontes i dramatitzacions per a l’alumnat i les seves famílies.
● Convidar a diferents autors/es de llibres treballats per a fer-nos una xerrada sobre aquests.
● Distribuir els llibres i contes en les prestatgeries segons les edats a qui van dirigits i les col.leccions.
● Oferir maletes viatgeres trimestralment a infantil (P5) i primària (3r).
● Proveir als docents de formació, d’eines i de recursos actualitzats.
● Establir una línia d’escola amb biblioteques d’aules des de p3 fins a 6è ambdós cursos inclosos.
● Brindar al claustre formacions de contingut pedagògic de qualitat compartint tips que ajudin a millorar les pràctiques educatives tant dins com fora de l’aula.