Projecte Rius

El Projecte Rius 💦 es fonamenta en el treball en xarxa que realitzen diferents grups de voluntaris a tot Catalunya. Es realitzen dues inspeccions anuals d’un tram de riu i amb el conjunt de resultats s’elabora cada any l’ informe RiusCat que mostra l’estat ecològic dels rius i rieres de Catalunya.

L’alumnat de cicle mitjà ens hem responsabilitzat de la segona inspecció d’un tram del riu Vallverd, però, malauradament, el riu està sec, però hem trobat una petita bassa d’aigua aïllada.

Quan estàvem observant el tram de riu, s’ha posat a ploure i hem agafat una mostra d’aigua i l’hem analitzat a l’escola.

També hem aprofitat per observar la vegetació 🌳🌱 i la fauna de l’entorn i hem sentit i identificat alguns ocells com l’oreneta 🐦.

Esperem que plogui ben aviat i el rius tornin a portar més aigua! 🌧️