Parlem de les fonts de Sarral!

A educació infantil hem rebut 3 visites interessantíssimes que ens han parlat de les fonts de Sarral, emmarcades dins del projecte interdisciplinari d’enguany “Fem un vol per les fonts i el riu”.

Els primers en començar van ser la Mei i el Pau, els pares de l’Heura. Ens van parlar d’una font que tenen en un terreny: la Font del Xè. Vam reflexionar sobre el problema de la sequera, ja que hi ha un riu que ara és ben sec. També ens van explicar que hi han anat plantant arbres (alguns autòctons, alguns de més lluny).

La segona visita va ser la del Ricard, el pare del Nil. Ell ens va parlar de diverses fonts del terme, ens va explicar la diferència entre una font natural i una d’artificial i ens va donar trucs per saber si l’aigua que trobem al camp és bona o no: si hi ha salamandres i/o capgrossos, és bona! A més, ens va parlar dels joncs, unes plantes que neixen als llocs on hi ha aigua i ens en va deixar uns quants per observar-los.

La tercera en venir a l’escola va ser l’Antònia, la padrina del Pol. Ens va explicar un conte inventat per ella, “Petita història de la Font de Baix“. Ens va portar 4 càntirs de veritat de diverses mides per explicar-nos que abans, quan no hi havia aigua a les cases, la gent els portava a les fonts i els omplia per cuinar, netejar-se, beure… Ens va parlar de la Font de Baix, l’hort que hi tenen i què hi fan. Ah! I al conte hi sortia el Pol! Que divertit!

Moltíssimes gràcies a tots i totes! Ens encanta que les famílies entreu a l’escola i així poder aprendre coses amb vosaltres.

La resta de fotos les trobareu fent clic AQUÍ.