Mural: Dones de tots colors

Gràcies a totes les famílies que han participat al Mural Dones de tots colors! Ha quedat genial!

El mural dones de tots colors, és un mural que vol ser divers, lliure i inclusiu. I ho és tan per la imatge que representa com per la manera com s’ha fet.

És un projecte d’art urbà promogut per les AFA de les escoles Salvador Ninot i l’escola bressol El Patufet amb el suport de l’ajuntament de Sarral.

El disseny del mural i la coordinació del mateix l’ha realitzat Núria Rion, i s’ha plantejat de manera que hi poguessin participar totes les franges d’edat que abarquen les dues escoles i fent-ho extensiu a les famílies. S’ha realitzat en dues sessions de treball al carrer, seguint totes les mesures necessàries en relació al covid-19, amb una primera sessió de treball expansiu, de creació més lliure i espontània i una segona sessió amb un procés de treball més pausat i planificat per aconseguir l’aparença final planificada des de l’inici.

En el mural s’hi representen dones, nenes, mares, àvies… de tots colors, en moviment, parlant, corrent, saltant, ballant. En definitiva vivint sense limitacions i expandint la seva energia a tot l’entorn.

Apunt sobre l’autora:

Núria Rion, Llicenciada en Belles Arts és artista i docent a l’Escola d’Art i Disseny de la Diputació a Tarragona. Actualment Cap d’àrea del cicle formatiu d’Arts Aplicades al Mur i professora de matèries relacionades amb la pintura i el dibuix.

La seva obra personal està relacionada amb conceptes com la memòria, la natura, el paisatge, les empremtes i els vestigis. En les tècniques utilitzades sovint l’atzar i el temps hi tenen molt a veure. Podriem dir que els seus treballs es concreten en pintures i dibuixos però sovint s’escapen cap a la fotografia, el vídeo o la performance.

Ha rebut alguns premis i ha fet unes quantes exposicions.

Si teniu curiositat per saber-ne més i voleu veure algunes de les coses que fa podeu visitar el seu web i la seva pàgina d’Instagram

www.nuriarion.com

@nuriarion