Ens solidaritzem amb Ucraïna

Fa uns dies, més concretament el passat 30 de gener, vam celebrar el Dia Escolar de la No-Violència i la Pau on, tots i totes vam elaborar uns coloms que encara avui engalanen els vestíbuls de les dues entrades. Aquesta jornada, com ja sabem, commemora l’aniversari de la mort de Gandhi recordant així el seu llegat i promovent la cultura de la pau, la no violència, el compromís i la resolució pacífica dels conflictes.

Avui, però, si fixem la mirada cap al poble ucraïnès, veiem com trontollen alguns valors de la cultura de la pau. A l’escola, no únicament treballem per educar en la solidaritat, en el respecte i en el diàleg per a resoldre qualsevol conflicte; a l’escola també tenim com a objectiu principal formar persones capaces d’estendre el missatge i posar en pràctica aquesta cultura de la pau. L’horitzó dels nens i de les nenes consisteix en la construcció de ponts d’entesa i en cap cas de fronteres excloents.

L’escola Salvador Ninot reclama la pau a tot el món i, avui més que mai, ens solidaritzem amb Ucraïna, donant tot el suport i escalf a les famílies que estan patint aquest greu conflicte, i més especialment encara a totes aquelles famílies, nens i nenes ucraïneses que formen part de la nostra comunitat escolar.

Atès que la música és la màgia més antiga, hem conclòs l’acte cantant la cançó La festa de la pau, on els valors universals que transmet la cançó responen clarament al futur que desitgem per als nostres fills i filles.

Que aquesta cançó sigui la llavor de la fi de les guerres al món!

1. Abril Bacardí Saltó

M’ha agradat molt participar en aquesta activitat.

#noalaguerra

I així també els companys/es ucranians/es s’han sentit millor, tot i el que el que està passant és terrible