DIA MUNDIAL DE L’ACTIVITAT FÍSICA

El dia 6 d’abril es va celebrar el Dia Mundial de l’activitat física. El lema d’aquesta edició era “Activa’t i comença a sumar”.

Aquest any vam donar tret de sortida a un programa de de promoció d’activitat física a les escoles: “15 minuts en moviment -La Milla Diària” (The Daily Mile),

El programa La Milla Diària, amb origen a Regne Unit, té per objectiu que l’alumnat corri o camini de pressa durant quinze minuts al dia a l’aire lliure durant l’horari escolar en el moment escollit per l’escola. És una activitat física que promou alhora l’estat de forma, el benestar social, emocional i mental. També. té un impacte positiu en el comportament i nivells de concentració dels infants, i això repercuteix en els seus resultats acadèmics.

És un programa d’implantació gratuïta, senzill i efectiu, i permet que l’alumnat, incloent-hi els que tenen necessitats especials, realitzi activitat física diàriament, i sumi 15’ que li ajudin a aconseguir el repte dels 60 minuts al dia d’AFE que recomana la OMS.