Dia Escolar de la No-violència i la Pau

Un any més hem volgut commemorar el Dia Escolar de la No-violència i la Pau tot realitzant diverses activitats per cicles, amb l’objectiu de vetllar per la convivència pacífica al nostre centre i a la vegada tenir present totes les conseqüències que comporta una guerra. Així doncs, creiem que és important lluitar plegats per la tolerància, la solidaritat, la concòrdia, l’empatia, el respecte als Drets Humans, la resolució pacífica de conflictes, així com la cerca de la pau interior.

La bandera blanca s’ha convertit en un símbol cultural i universalment reconegut de treva, cessament al foc i negociació pacífica i la seva importància rau en el seu valor com a instrument per afavorir l’entesa, establir acords i “fer les paus”. 🤝 L’ús de la bandera blanca és alhora un oferiment i una petició de confiança: els qui la fan servir es comprometen a no atacar i confien a no ser atacats. Aquest símbol és poderós perquè, sense confiança, no és possible la pau duradora.

És per tot això que des de l’escola ens hem volgut adherir a a la iniciativa “Banderes blanques per la infància” impulsada per UNICEF. ☮🕊