L’autor Pep Molist visita l’alumnat de sisè

L’alumnat de sisè ha tingut el privilegi de rebre la visita d’en Pep Molist, bibliotecari i escriptor de més de 70 llibres, un dels quals és Les enigmàtiques fotos del senyor Clarissa. Al llarg d’aquests mesos, hem estat llegint aquest llibre ple d’intrigues i que aposta per recuperar la memòria històrica del personatge Anton Clarissa, basat en l’Antoni Arissa, fotògraf barceloní nascut al barri de Sant Andreu del Palomar.

Aquesta visita ens ha nodrit de literatura, gust per la lectura i inclús per l’escriptura. En Pep Molist ens ha deixat algunes píndoles de la seva passió per la lectura i l’escriptura. Ens ha explicat que li encanta llegir perquè la sensació que té durant la lectura sempre és la mateixa però, en canvi, escriure és com una muntanya russa plena de moments ben diversos. Quan tenim sentiments extrems, com la por o la tristesa, poden ser el detonant d’una bona idea per començar a escriure. També ens ha dit que per escriure necessitem alimentar-nos de paraules. En un llibre sempre hi ha paraules que no coneixem i que podrem començar a fer servir en els nostres textos, converses…

Per últim, i després de fer-li tot de preguntes d’allò més interessants, ens ha regalat una història. Ens ha explicat un conte titulat La figa més dolça de l’autor Chris van Allsburg sobre els somnis que es fan realitat.

Lletres a les Aules és un programa de foment de la lectura, promoció i difusió de la literatura que permet apropar l’alumnat al fet literari, millorar la comprensió lectora com a eina fonamental per accedir al coneixement, estimular i potenciar l’habilitat lectora i el coneixement de la llengua.

Si voleu veure les fotos d’aquesta trobada, feu clic AQUÍ.