EL GENÍS ENS PARLA SOBRE L’ELECTRICITAT

El dimarts 2 d’octubre el Genís, el pare de la Farners i la Vinyet, va venir a la classe a explicar-nos una mica més sobre l’electricitat.

Ell ens va explicar que de petit es va començar a interessar per l’electricitat mentre escoltava la ràdio i es preguntava com podia funcionar si els locutors estaven a un altre lloc (Barcelona).

L’Univers està format per quatre forces, tot i que només ens va parlar de dues: ELECTROMAGNETISME I GRAVETAT.

L’electromagnetisme és un tipus d’electricitat que es genera a partir d’un imant, i vam poder fer un circuit motor amb uns materials concrets: cargol, cable de coure, un imant i una pila.

Perquè ens adonéssim de la força de l’electricitat, ens va parlar que un llamp té 100.000.000 de volts, mentre que una casa només necessita 200 volts. El problema és que encara no s’ha descobert la manera d’emmagatzemar tota aquesta energia.

Les persones que tenen el cor malalt, necessiten un aparell que genera una descàrrega elèctrica quan el cor deixa de funcionar, i ens va ensenyar un vídeo on es veu un jugador de futbol que té una parada cardíaca, i que al cap d’uns segons es torna a aixecar, perquè li fa una descàrrega elèctrica i el cor torna a bategar. Nosaltres sabem que al local hi ha un DHEA, que és un aparell que permet fer descàrregues elèctriques i que ben aviat aprendrem a fer-la servir.

Per últim ens va fer reflexionar sobre els tipus d’energies que existeixen: algunes són renovables i d’altres no. Per exemple, l’energia solar, eòlica, hidràulica, mareomotriu, geotèrmica i biomassa. Les que més contaminen són carbó, gas, petroli i l’energia nuclear. Nosaltres som els responsables d’escollir a quina companyia elèctrica comprem l’electricitat i quina d’aquestes fonts utilitza.

Volem donar les gràcies al Genís per venir a explicar-nos tantes coses interessants sobre l’electricitat. Ens va agrada moltíssim!!!

1. Montserrat Fontellas Gómez

Hola classe dels grans!
    Aquest cap de setmana hi ha a Manresa la fira Ecoviure(al Palau Firal) i hi haurà xerrades i estands amb exposicions sobre temes varis relacionats amb els productes naturals i el medi ambient,com ser més sostenibles, etc entre altres coses hi ha vehicles elèctrics…per si algù vol anar a veure’ls!
    Que tingueu un bon dia.