TALLER DE SENSIBILITZACIÓ EN DIVERSITAT AFECTIVA, SEXUAL I DE GÈNERE A L’ESCOLA

El dilluns 20 de maig va venir a l’escola el Dani, en el marc d’una campanya de sensibilització promoguda pel Consell Comarcal del Vallés Occidental sobre l’afectivitat, la diversitat sexual i de gènere.

Vam estar parlant sobre tot allò que ja sabíem sobre aquest tema, ja que en el proejcte de l’adolescència hem tractat alguns temes dins l’aula, i també haviem fet un altre taller sobre el nostre cos i la pubertat. El Dani ens va fer diferents propostes per poder abordar algun temes que a vegades ens costen de parlar, i per tant, a través d’una sèrie de frases vam anar expicant i veient com la diversitat és un fet natural en l’ésser humà i cal ser molt empàtics i respectuosos amb tothom.

Així doncs, vam estar parlant sobre l’autoplaer, els tipus de família que hi ha, sobre la sexualitat i com em puc sentir atret per una persona del mateix gènere, o d’un altre, o potser per cap, i no passa absolutament res. També vam estar parlant sobre què vol dir estimar, com podem estimar de diferents maneres a les persones que ens envolten i com és d’important parlar sobre aquests temes entre els iguals i amb altres persones per sentir-nos millor i ser capaços d’explicar si hi ha situacions que ens fan sentir incòmodes o no creiem adients. El Dani ens va acompanyar durant tota l’estona explicant com hem de ser lliures per viure i estimar a qui nosaltres decidim i generar unes bones relacions amb els altres. A la classe hem fet una valoració del taller. Cadascú té una opinió variada sobre el tema, des de qui creu que és interessant i parlar-ne l’ajuda molt a entendre, a qui se sent incòmode i preferiria no parlar-ne en públic. Tots estem d’acord que és important poder tenir la llibretat de parlar o no en aquestes situacions, però cal saber, conèixer per tenir opinió i actuar davant de situacions que ens podem trobar, i normalitzar l’estima cap als altres.

El consell comarcal inicia un cicle de xerrades també per a les famílies a Viladecavalls i Santmenat per a poder acompanyar als adolescents en aquesta etapa i fer prevenció des de casa.