Per un estalvi del consum energètic a l’escola

Sabeu quina tenim entre mans les classes de Grans 1 i Grans 2? Ara us expliquem:

Durant aquest curs escolar, l’Escola Rellinars participarà del programa 50/50 d’estalvi energètic. La Diputació de Barcelona posa a l’abast de les entitats locals, l’Ajuntament i l’escola recursos necessaris per dur a terme iniciatives d’estalvi energètic.

Aquest programa té l’objectiu d’incentivar l’estalvi energètic en escoles i instituts a partir de l’aplicació de bones pràctiques en l’ús i la gestió de l’energia. La metodologia que es fa servir és el 50/50, que consisteix en introduir incentius econòmics a l’estalvi energètic aconseguit. L’ajuntament (que és qui paga les factures) i l’escola signen un compromís on el primer es compromet a retornar el 50% dels estalvis econòmics aconseguits i l’equipament es compromet a aplicar un conjunt de bones pràctiques i liderar el projecte.

Les classes de Grans 1 i Grans 2 serem els grups impulsors per tal de revisar quins aspectes hem de tenir en compte referent a la il·luminació, la calefacció i els aparells electrònics. D’aquí hem de revisar quines pràctiques fem bé i hem de mantenir i quines altres hem de canviar i fer conscients a tota la comunitat.

Com a resultat, tothom hi guanya! Nosaltres aprenem a estalviar energia a través del canvi de comportaments i obtenim recursos financers addicionals per reduir encara més aquesta despesa, l’administració local té menors costos energètics i la comunitat local un medi ambient més net.

Aquesta és una actuació vinculada als Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) , principalment:

Educació de qualitatEnergia neta i assequibleAcció climàtica

La Renata ha vingut a l’escola a donar-nos un cop de mà sobre els aspectes que ens hem de fixar durant aquest projecte. La il·luminació, la calefacció i els aparells electrònics són els punts clau on hem de centrar els nostres esforços per tal de reduir el nostre consum. Amb tot, i després de fer el recorregut, ens ha dit que la nostra escola ara mateix és bastant eficient energèticament, així que, reduir la despesa serà tot un repte per ser una escola el més eficient possible, ja que no tot passa per tenir unes instal·lacions eficients, sinó que som les persones les que hem de fer un us conscient d’aquestes per tal de reduir encara més el nostre consum.

Ja us anirem informant!