Com és que hi ha tants gats a l’escola?

Hola a tothom,

La classe de Mitjans Petits estem preocupats perquè el sorral de l’escola està brut de caques i pipís que fan uns gats que volten per prop de l’escola. Ens agraden molt els animals, però no és gens agradable jugar al sorral en aquestes condicions.
Ja fa uns dies va venir l’Elena, que és veterinària a explicar-nos un munt de coses dels gats i aquesta setmana ens han visitat la Susana i la Coco de l’Associació d’Animals de Rellinars.
L’Associació d’Animals s’encarrega de cuidar-se dels animals que estan al carrer, també d’animals ferits o perduts. Els donen menjar i esterilitzen les femelles de gat perquè no hi hagi tants i tants gats sense cuidar. També s’encarreguen de portar al veterinari els gats ferits i de tornar-los als amos si s’han perdut.
Si teniu animals, heu de saber que és obligatori que gats, gossos i fures portin un xip, per poder-los identificar si mai s’escapen.
Totes tres ens han explicat que els gats que passegen per l’escola, viuen en una colònia de gats de carrer. Una colònia de gats són molts gats que no tenen propietaris, però viuen tots junts al carrer. La colònia que hi ha al costat de l’escola es diu Puntablanca i són els que venen a fer pipí i caca als sorral de l’escola.
Alguns dels animals que hi ha al carrer, són animals abandonats pels seus propietaris. És molt important que ens ho pensem bé si volem tenir un animal  a casa perquè l’haurem de cuidar tota la vida de l’animal. És una gran responsabilitat.
Ens han explicat que si hi ha algun adult que vol col·laborar amb l’Associació, sempre calen voluntaris! I tothom, grans i petits, podeu col·laborar comprant els seus calendaris o fent un donatiu.
Moltes gràcies Elena, Coco i Susana!
Esperem trobar aviat una solució pel sorral de l’escola.