AJUDEM ALS REFUGIATS

Com tots sabeu, a l’escola procurem estar ben informats del què passa al món, i per això, ens mirem molt bé les noticies. A vegades ho fem als diaris, i altres, mirant l’Info K, que és un programa pensat per a infants on s’expliquen les notícies perquè les puguem entendre bé. Per aquest motiu, el divendres 25 de febrer del 2022 ens van assabentar que havia començat una invasió a Ucraïna. El dia 3 de març ens vam mirar aquest reportatge especial que havien fet els que l’Info k:

Així, podíem entendre una mica millor què estava passant a l’est d’Europa. Tots ens vam quedar molt corpresos escoltant que hi havia molt refugiats, que són persones que han de marxar del seu país i anar a buscar refugi a un altre lloc.

I, nosaltres, què hi podem fer? Aquesta pregunta ens va portar a posar-nos en contacte amb els Ajuntaments més propers per saber si hi havia alguna iniciativa propera amb la que nosaltres poguessin col·laborar, i així ho vam fer. Ens vam repartir feines i ens vam posar d’acord amb l’altra classe dels grans. Mentre uns feien cartells, d’altres trucaven a la botiga del poble per aconseguir caixes, altres anaven a les classes a explicar què volíem fer, etc…

Vam fer la recollida una setmana després, i molt contents/es de totes les famílies, monitores i mestres que han col·laborat en aquesta iniciativa. Gràcies a tots hem recollit 75 kg de menjar en llauna, i moltes caixes plenes de bolquers, medicaments, roba, material de primers auxilis, etc…MOLTES GRÀCIES A TOTS I TOTES PER COL.LABORAR!!!

Avui mateix hem anat a fer la donació per l’associació de Sant Joan de Vilatorrada “Amb Ucraïna al Cor”.