Podem veure un tauró a la platja de Barcelona? El projecte dels nens i nenes de 3rA

PODEM VEURE UN TAURÓ A LA PLATJA DE BARCELONA?

Aquesta és la pregunta que ens hem fet aquest primer trimestre i que investiguem en el nostre projecte. I… com va sorgir? Explicant, el primer dia d’escola, les nostres vacances d’estiu.

Després de que la Mireia ens fes aquesta pregunta, el primer que vam fer va ser respondre-la i donar diversos arguments. Per exemple, alguns dèiem que no perquè viuen força lluny o perquè és impossible que s’apropi tant a la platja. En canvi, uns altres dèiem que sí, però els veuríem molt lluny perquè els taurons viuen a aigües calentes i nosaltres ens banyem en aigües fredes.

Totes aquestes respostes les vam apuntar a la pantalla digital, i tot seguit, ens vam posicionar. Els que pensàvem que la resposta era sí ens vam posar a una banda de la classe, i els que no a l’altre. Així vam poder veure què pensava cadascú.

A partir d’aquesta conversa, vam construir les preguntes sobre què és el que volíem saber sobre el tema i ens van sorgir aquestes:

  1. Com neix un tauró?
  2. Quines parts tenen els taurons?
  3. Qui és el Megalodon?
  4. Quins tipus de taurons existeixen?
  5. Hi ha algun tauró en perill d’extinció? Què podem fer perquè no ho estigui?

Seguidament, la primera pregunta que vam intentar respondre va ser la segona, quines parts tenen els taurons. Primer, vam dibuixar un tauró molt gran a una cartolina i buscant per Internet vam trobar les diferents parts. Vam posar les parts dels taurons exteriors i interiors. I finalment, el vam pintar. Va ser una activitat que vam fer entre tots i que ens va agradar molt.

Ja teníem la resposta a la primera pregunta que ens havíem fet. El següent que vam fer va ser portar informació sobre un tipus de tauró, el que volguéssim. Havíem de buscar el seu nom, la seva mida, on vivia… I els hi vam explicar als nostres companys i companyes tota la informació. Hi havien molts nens i nenes que havien buscat informació sobre el tauró blanc.

Com ja sabíem que existien gairebé més de 400 tipus d’espècies vam decidir saber-ne més coses sobre algunes en concret. Ens vam posar per grups (cada grup es va posar el seu propi nom) i vam buscar informació del tauró que ens deia la Mireia i omplíem una graella. La informació la vam poder buscar a les tauletes digitals.

Després de buscar els diferents tipus de taurons i d’omplir cadascú la seva graella. Vam posar la informació en comú i vam escriure a unes cartolines petites la informació que havíem après. Aquesta informació després li vam afegir un títol i una fotografia. I tot seguit, les vam penjar les diverses cartolines a l’armari, perquè tothom que entrés a la nostra classe pogués veure el que havíem fet.

A partir de buscar aquesta informació, vam veure que els taurons mesuraven diferents mides, ja que les vam escriure totes a la pissarra. El problema que teníem és que alguna informació estava en centímetres i una altra en metres. Això va fer que descobríssim que 1 metre = 100 centímetres. I que passéssim tota la informació en centímetres per poder comparar-la i veure quin era el tauró més gran dels que havíem cercat informació.

A partir d’aquí, vam parlar de quines maneres ens podem mesurar i vam acabar mesurant-nos a nosaltres i mesurant objectes i distàncies per
veure com s’utilitzava un metre.

Finalment, després d’aprendre a utilitzar un metre i de buscar estratègies per mesurar diferents objectes, vam sortir al pati i vam representar el tauró més gran, el Tauró Pelegrí. Parlant amb la classe, vam decidir representar-lo utilitzant 8 metres i després representar-lo amb alguns de nosaltres. Com podeu veure a les fotografies, per representar a un Tauró Pelegrí vam necessitar 4 nens i una part d’un altre.

Cliqueu l’enllaç per veure les fotos https://photos.app.goo.gl/VYQJk5ZhHna9TOrK2

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>