P5 i 2n – Fem Dansa

El passat divendres 20 de maig de 2022 al matí es va celebrar la Ballada final del Fem Dansa al Camp de Futbol Municipal de l’Ametlla del Vallès

Fem Dansa és un projecte impulsat des del Centre de Recursos Pedagògics Vallès Oriental IV, amb seu a Bigues i Riells, en col.laboració amb en Quim Serra i Jordi Rubio, professionals de Factoria Mascaró, centres educatius de la zona i diversos Ajuntaments implicats.

El projecte Fem Dansa acull alumnat de diferents centres interessats en mostrar les danses tradicionals treballades a l’aula al llarg del curs. Al mateix temps, els docents han participat d’una activitat formativa dinamitzada per en Quim Serra, ballarí professional.

El projecte va néixer a la nostra zona el curs 2018-19 per iniciativa d’unes mestres de l’Escola Bertí. Aquell curs, vam fer la ballada final a la Garriga. Degut a la pandèmia, vam haver d’aturar el projecte durant 2 anys.

I no ha estat fins aquest curs 2021-22, quan el projecte del Fem Dansa s’ha pogut reemprendre. Aquest curs hi han participat un total de 517 alumnes i 22 docents. Ha participat alumnat de p5 i de 2n de primària de 9 escoles de la zona: Escola Les Llisses i Escola Els Vinyals de Lliçà de Vall, Escola Bertí i Escola Els Cingles de l’Ametlla del Vallès, Escola Giroi, Escola Escola Els Pinetons, Puiggraciós i Escola Tagamanent de la Garriga i Escola La Muntanya d’Aiguafreda.

Els diferents Ajuntaments han participat tant de la organització d’aquesta trobada com també han fet aportacions econòmiques per assumir les despeses derivades del projecte (formació, desplaçaments…). Els nostres agraïments a l’Ajuntament de l’Ametlla del Vallès, Ajuntament dela Garriga, Ajuntament de Lliçà de Vall i Ajuntament d’Aiguafreda.