MANS ENLAIRE!

El projecte anomenat Masterchef Junior dels alumnes de 4tB ens ha servit  per a treballar la mesura de massa i capacitats aplicada a la cuina.

A partir d’una recepta de Pastís fred de formatge, ens vam plantejar:

• Quants pastissos havíem de fer per a que tots en poguéssim menjar?

Llavors vam pensar que a part de la nostra tutora, també podríem convidar als altres mestres que ens fan classe.

Vam arribar a la conclusió que havíem de cuinar 5 pastissos, però que la meitat d’un pastís sobraria per a possibles convidats d’última hora o imprevistos.

Durant uns dies vam observar diferents productes i el seu pes. També vam aprendre a  manipular les balances. Tot experimentant ens vam adonar que 1 litre d’aigua pesa 1 quilogram. Quina coincidència!

Vam calcular quina quantitat de cada ingredient necessitaríem per a elaborar els pastissos. Per deures la Laura ens va fer anar al supermercat i vam anotar els preus dels productes que necessitàvem i vam calcular el total de la compra.

A classe ho vam comparar amb els companys i ens vam adonar que hi havia molta diferència de preu entre uns i altres.

Finalment ens vam decidir a fer la compra online. Vam comparar  el preu de 3 supermercats diferents. Vam escollir el que, un cop comptant les despeses d’enviament, era el més econòmic.

El dijous 8 de març a les 10.30h ens va arribar el missatger amb la compra. Estàvem molt emocionats!

Cada equip es va organitzar per portar els estris de cuina que necessitaríem per a preparar la recepta i el dimecres 14 ens vam posar el davantal per a preparar el nostre Pastís fred de formatge.

El divendres 16 a la tarda vam tastar els pastissos. Hi va haver opinions per a tots els gustos, mai millor dit! També en vam portar als mestres i van quedar contents.

Mireu les nostres fotos!