El treball amb reglets a P4

El treball amb reglets ens portarà a descobrir de manera manipulativa la relació entre els nombres. Manipular permet crear estructures mentals que han de ser la base d’estructures matemàtiques més complexes.

Els reglets són uns blocs de fusta de diferents colors i diferents mides, la regleta més petita és d’1cm2 i és la base per calcular el valor de les altres regletes.

Després de dedicar alguna sessió al joc lliure per experimentar amb el material ja podem iniciar el treball!

Abans de posar-nos a treballar ens hem de posar d’acord a què anomenem “U”. U nas, U llapis, U cadira, U cotxe…

Sovint, quan diem “U” assenyalant un avió, l’alumne/a pot pensar:

  • Què és “u” avió? Si té dues ales grosses, moltes finestres, unes quantes rodes… què és “U”?

Assenyalant el dibuix d’una figura humana, si diem “U” pot pensar:

  • A què diu “U”? Té dos ulls, moltes dents, un munt de cabells… què és “U”?

Ens posem d’acord i diem que anomenem “U” al reglet més petit de tots. Si el reglet més petit de tots en diem “U” ja podem dir “DOS” a dos reglets iguals i així, successivament.

Les primeres sessions les dediquem a saber ordenar els reglets des del més petit fins al més gran; en diem “Fer l’escala”. Ara cal saber quina és la mesura exacte de cada reglet, per a comprovar-ho ens cal agafar tants reglets de “U” com llarg sigui el reglet que tinc a les mans.

És a través d’aquesta manipulació del material que els nens i les nenes aniran adquirint les habilitats necessàries per al comptatge i, a l’hora, aniran creant estructures cognitives fermes que els permetrà fer-se una idea de quantitat i de relació U a U.

Per veure les fotos cliqueu l’enllaç

https://photos.app.goo.gl/s4RkZ95m4HfcT9S23

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>