El Montseny a l’escola amb 4t

Els alumnes de 4t dins del programa d’educació ambiental “El Montseny a l’escola”, estem investigant si seria possible trobar el Tritó del Montseny a la vora de La Garriga.

Al primer trimestre vam fer una sortida per posar nota al riu Congost. Després de remullar-nos buscant invertebrats dins l’aigua, li vam acabar posant un 6, ja que vam trobar a faltar molts invertebrats que podríem trobar en altres rius o rieres amb una qualitat de l’aigua superior.

Aquesta vegada acompanyats de la Montse i l’Israel, hem anat fent un recorregut a la vora del riu Congost, al seu pas per La Garriga. Ens han explicat que l’entorn del riu ha anat canviant molt amb els anys, com per exemple que antigament no hi havia tants ponts per creuar-lo com ara.

Hem arribat fins al pont de Can Jacob i allà com a bons científics hem fet un estudi de l’aigua del riu. Hem mesurat: l’amplada del riu i la seva profunditat.  La temperatura de l’aigua, la seva transparència i la velocitat a la que va.

Us mantindrem informats, ja que el trimestre que ve farem una darrera sortida per acabar amb la nostra recerca.

Aquí us deixem les FOTOS de la sortida!