CI – PROJECTE “EL MAR” – ELS OFICIS

A Cicle Inicial continuem treballant el projecte “EL MAR”. Aquest trimestre l’hem enfocat en els oficis relacionats amb aquest i , aprofitant que tenim la gran sort de tenir dos pares d’alumnes que treballen en feines en contacte directe amb el mar, els hem realitzat dues entrevistes que hem enregistrat en vídeo. Ells han vingut personalment a l’escola a explicar-nos en què consisiteix la seva feina i quin material utilitzen.

L’Adrià ens va ensenyar el diferents tipus d’embarcacions que lloga (caiacs, paddles surf, barques) així com les diferències entre els rems i pales de cada una. Vam poder veure i tocar unes hèlices i ens ho vam passar d’allò més bé fent nusos mariners.

En Nick, pare de la Chloe i en Theo, que és submarinista, ens va portar tot el seu equipament i ens va explicar per a què servia cada peça. També vam poder veure amb uns videos com ho fa per col.locar les boies a la platja de Tamariu. La Chloe i el seu pare ens van obsequiar amb uns collarets fets amb closques de ….

Però el nostre projecte no acaba aquí. També estem investigant els diferents tipus d’arts de pesca i les espècies que capturen. Al Museu de la Pesca de Palamós  i al mercat segur que acabem d’aprendre un munt de coses més sobre aquest ofici tan antic, el  de pescador.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *