Història

L’escola Narcís  Monturiol va néixer l’any 1936 amb el nom de Sacco Vanzetti, però poc després, degut a l’inici de la Guerra Civil, va deixar de funcionar com escola i es va convertir en caserna militar. A l’acabar la guerra va tornar a funcionar com escola amb el nom de l’inventor empordanès “Narcís Monturiol” i anys després (aproximadament a l’any 1972) es construeix una nova planta.

Del curs 1993-1994 al curs 1995-1996 es va portar a terme una remodelació de l’edifici que havia quedat obsolet i massificat. Durant tres cursos es va traslladar tota l’escola a l’edifici de la nova escola “Els Grecs”.

El curs 1996-97 es va inaugurar la nova escola, però conservant la façana antiga i passant de ser una escola de doble línia a una escola més petita d’una línia i escaig.

La nostra escola, al ser la més antiga de Roses i comptar amb una situació privilegiada (al mig del poble i davant del mar) fa que sigui triada per més famílies que places es poden oferir i això, juntament amb l’elevat creixemnt demogràfic i la forta immigració que pateix Roses des de fa temps, ha fet que les escoles del municipi estiguin sobresaturades i se n’hagi hagut de crear una de nova.