Normativa de l’escola – curs 2023/2024

NORMATIVA D’ESCOLA

CURS 2023-2024

 

  • L’horari lectiu és de 9h a 12.30h i de 15h a 16.30h. Fora d’aquest horari el recinte escolar no estarà vigilat.

 

  • Assistència: Considerem indispensable l’assistència continuada al centre. 

En cas de no poder assistir a l’escola cal comunicar-ho per de forma escrita per la plataforma digital, quadern d’aprenentatge o per últim, correu electrònic. 

En cas de períodes d’absència llargs cal fer-ho per correu electrònic. 

 

  • Puntualitat a l’escola. És important la puntualitat en les entrades i recollides dels alumnes, pel bon funcionament del centre. El respecte dels horaris és un tema important i cal un esforç de tothom.

  • Entrades. Els alumnes de I1 i I2 entren per la porta de l’edifici de la llar. I tenen un marge de 20 minuts per poder fer entrades relaxades. 

Els alumnes de I3 a 6è entren per la porta de fusta i poden anar entrant a les seves aules. La porta s’obrirà al matí a les 9h i a la tarda a les 15h en punt i es tancarà 10 minuts després. Recordeu que som una escola petita on no hi ha conserge, i per tant, cada vegada que alguna persona arriba fora de l’horari establert, alguna mestra ha de desatendre els seus alumnes per poder obrir la porta. És per això, que preguem molta puntualitat.

 

  • Sortides. L’hora de sortida al migdia serà a les 12.30h. Les famílies NO podran accedir a l’escola i seran les mestres de cada classe que acompanyaran els alumnes a la porta de fusta (excepte els alumnes de I1 i I2). 

Quan els alumnes puguin marxar sols a casa o els reculli una persona que no siguin els seus progenitors/tutors, cal que prèviament hagin estat autoritzats per escrit (a l’autorització pertinent o al correu electrònic de l’escola). 

 

  • Comunicació amb famílies. La informació de diferents actuacions i esdeveniments del centre s’enviarà a totes les famílies a través del correu electrònic i/o altres plataformes digitals (Edvoice).

Modificació de dades. Si hi ha alguna variació en la situació familiar, adreces, telèfons o comptes bancaris, cal comunicar-ho el més aviat possible.

 

  • El Servei Escolar de Menjador disposa d’una normativa específica que es podrà consultar a la pàgina web. 

 

  • Malalties. Quan un/a alumne/a pateixi qualsevol malaltia cal que faci convalescència i tractament a casa a fi de poder vetllar pel seu benestar i bona recuperació evitant també el contagi a altres membres de l’escola. 

En cas de febre, es recomana la reincorporació de l’alumne al centre, passades les 24 hores des de que ja no té febre. I en cas de diarrea, passades les 48h des de la darrera. 

 

Els medicaments es donaran a casa. En cas necessari d’administrar-lo durant l’horari escola, caldrà la prèvia prescripció mèdica i autorització pertinent per escrit.

També, hi ha l’autorització de Paracetamol, seguint les recomanacions elaborades per la Societat Catalana de Pediatria i pel Departament de Salut. Cal recordar que només es podrà administrar si s’ha signat l’autorització corresponent. Només s’administrarà en cas de presentar febre superior a 38º de temperatura corporal mentre s’espera l’arribada d’algun familiar i prèvia autorització telefònica dels pares o tutors legals.

 

  • Polls. Recordem la importància de fer el tractament immediat en el cas de detectar polls per evitar les molèsties que ocasionen i el contagi als companys. Des de l’escola agraïm que es pugui avisar si es detecta la presència d’aquest paràsit per poder informar a la resta de famílies perquè facin el tractament preventiu. 

 

  • Autoritzacions. Tots els fulls i/o autoritzacions cal retornar-los degudament signats a l’escola el més aviat possible. Les famílies ompliran aquest tipus de documentació a través de papers o missatges digitals que rebran de l’escola. 

 

  • Reunions i Entrevistes. A nivell general, es farà una reunió amb les famílies a principi de curs. 

I les entrevistes individuals es faran al segon trimestre. Si el tutor/a o la família ho consideren oportú es pot demanar més d’una entrevista a part de l’ordinària de curs o una trobada amb l’Equip Directiu, els dijous de 9h a 11h.

 

  • Material. És important també que els alumnes de Primària portin cada dia el material necessari per poder participar de manera correcta a les classes. Cal que tot estigui marcat amb el nom. 

 

Quadern d’aprenentatge. És molt important que els alumnes de primària portin cada dia el quadern d’aprenentatge a l’escola i també que aquest arribi a casa cada dia. 

 

El dia de Psicomotricitat o Educació Física cal portar roba esportiva i vambes (amb velcro pels alumnes d’Infantil) degudament marcada amb el nom. Els alumnes de Primària hauran de portar un necesser, tovallola petita i una samarreta de recanvi per cuidar la higiene personal després de fer esport. És responsabilitat dels alumnes portar el necesser els dies d’Ed. Física.  

 

  • Excursió. Durant el curs es planifiquen diverses sortides. Quan es vagi d’excursió tots els objectes personals han d’estar marcats amb el nom i cal portar roba còmoda. A les sortides no es poden portar llaminadures, diners, llaunes, etc,… A nivell d’Educació Infantil, és important especificar la bossa de l’esmorzar i la bossa del dinar.

 

  • Esmorzars. Es recomana portar esmorzar al matí, millor dins una carmanyola de plàstic per tal de reduir els embolcalls. Recomanem també esmorzar de fruita (qui la vulgui pelada, des de casa) més d’un dia a la setmana. Des de l’escola es promou l’esmorzar saludable. Es recomana evitar el consum de iogurts, sucs, batuts, brioixeria industrial…

 

  • Aniversaris. És optatiu i s’acostuma a portar quelcom per esmorzar per a tots els nens/es de la classe. A l’inici de curs caldrà signar una autorització per tal que l’alumne pugui menjar aliments elaborats casolanament. 

Les invitacions de festes particulars es repartiran fora de l’horari escolar.

 

  • Cantimplora. Els nens i nenes poden portar una ampolla plena d’aigua, marcada amb el nom. En el cas de dur ampolla, no podrà ser de vidre, i aconsellem que sigui reutilitzable (cantimplora, termo…). Els alumnes que es quedin a menjador podran utilitzar-la també per beure durant l’estona del migdia.

 

  • Roba. Cal que les bates, jaquetes de xandall, abrics,…portin una veta llarga per penjar-los i evitar que caiguin a terra i estiguin marcades amb el nom.

La roba ha de ser còmoda i promoure l’autonomia.

Cal que els alumnes que ho necessitin, a inici de curs portin una muda de recanvi. Ha de ser roba que es pugui quedar a l’escola. Recordeu adequar la roba de recanvi a la temporada.

 

  • Joguines. No s’han de portar joguines, cromos, cartes, pilotes… de casa. L’escola no se’n fa responsable.

 

  • Patinets i bicicletes. Han de quedar degudament recollits en l’espai destinat al costat de la porta del pavelló  i no es poden utilitzar dins el recinte escolar. 

  • Fotos i videos. No es permet fer fotos ni vídeos dins del recinte escolar.

 

  • Dispositius electrònics. No es permet portar dispositius electrònics (càmera, tauletes, mòbil…) a dins del recinte escolar.

 

El Consell Escolar 

 

Lladó, setembre de 2023