AMPA

Què és l’AMPA?

L’AMPA és l’associació de pares i mares d’un centre escolar. És una entitat sense ànim de lucre, cosa que vol dir que tots els pares i mares que formen part de la junta i tots aquells que hi col·laboren ho fan de manera desinteressada i voluntària, en benefici per als infants, les seves famílies i per l’escola.

També forma part del Consell Escolar, que és l’òrgan de participació dels diferents sectors de la comunitat educativa en el govern dels centres (direcció, mestres, famílies, representant de l’administració local). La seva funció principal és participar en la presa de decisions en relació amb aquells temes importants per al funcionament i l’organització del centre: el projecte educatiu, la programació general, la gestió econòmica, la resolució dels conflictes, les activitats extraescolars, l’horari lectiu, etc.

Qui pot formar part de l’AMPA?

Tots els pares, mares o representants legals dels alumnes de l’Escola. Cal emplenar el full d’afiliació i fer efectiva la quota anual.

Com treballem?

Des de l’AMPA es col·labora en la millora de la qualitat de l’ensenyament dels nostres fills, promovent diferents activitats:

• gestionem el Servei d’acollida matinal i les Activitats extraescolars que es realitzen a l’escola. Actualment aquests serveis es realitzen a través de l’empresa LUDIS. https://www.ludislleureiesport.com/extraescolars
  • col·laborem en les festes escolars, com el Nadal i la Castanyada
  • organitzem activitats lúdiques perquè esdevinguin punts de trobada entre les famílies que formem part de l’Escola (Festa de Carnestoltes, Sopar de fi de curs,…).

Per tal de poder suportar la seva activitat  també promovem activitats encarades a treure beneficis per poder invertir en l’escola i els infants. L’AMPA realitza una aportació econòmica anual a l’Escola per a la compra de material i també fa una aportació per infant afiliat per subvencionar les sortides.

Actualment, les principals activitats amb finalitat lucrativa són la Creperia del dia de la Fira del Formatge, la venda de números de la Panerassa per Nadal i l’organització de la Parada del dia de St. Jordi.

Per la permanència de qualsevol AMPA, és vital la implicació i participació de tothom, ja que si no seria impossible dur a terme tots els serveis i activitats que es gestionen. El nivell d’implicació de cada soci ha de ser en la mesura de les seves possibilitats:

• La Junta de l’AMPA es reuneix el primer dimecres de cada mes a les 21:30h. Us convidem a assistir a les reunions per tal de poder fer les aportacions que considereu oportunes.
  • Dins la Junta es treballa en diferents comissions. Aquestes estan obertes a les famílies que no formin part de la Junta de l’AMPA. Per petit que sigui qualsevol gest, aquest és important pel bon funcionament de l’AMPA.
  • Al llarg del curs també es convoquen dues Assemblees per tal que tots els pares puguin participar.

Quina és la quota anual?

La quota anual és:

• famílies amb un fill/a al centre: 20€ per infant.
  • famílies amb més d’un fill/a al centre: 18€ per infant.

Aquesta es cobra a través de domiciliació bancària el mes de novembre de cada curs.

Per tal de no haver de pujar l’import d’aquesta quota, el mes de desembre es donen a les famílies les butlletes corresponents a Panerassa. Aquestes s’han d’abonar abans d’iniciar les vacances de Nadal i donen la oportunitat a les famílies de reduir l’import total de la despesa familiar que suposa l’afiliació a l’AMPA venent les butlletes.

***Full afiliació-baixa rectificació dades AMPA***