IMPULS DE LA LECTURA

El Departament d’Ensenyament participa en el Pla Nacional “Impuls de la lectura: 100% lectors” presentat pel Govern de la Generalitat establint com a objectiu estratègic la millora de l’èxit escolar de tot l’alumnat. I ho fa potenciant la lectura sistemàtica en totes les àrees i matèries del currículum al llarg de tota l’escolaritat bàsica per augmentar la competència comunicativa i lingüística i el desenvolupament de l’hàbit lector dels infants i joves, sense oblidar que la competència lectora és la base de molts aprenentatges i un requisit per participar amb èxit en bona part dels àmbits de la vida adulta.

CENTRE ESCOLLIT

En aquesta primera fase que se inicia aquest curs, la nostra escola ha estat inclosa per participar en  el Pla Nacional “Impuls de la lectura: 100% lectors”.

OBJECTIUS:

• Millorar la competència lectora de tot l’alumnat per afavorir l’èxit educatiu.
  • Aconseguir que els infants i joves siguin autònoms per accedir a la informació i al coneixement, fent de la lectura l’eina per a l’aprenentatge en totes les àrees i matèries del currículum.
  • Formar bons lectors que gaudeixin i aprenguin llegint.

LÍNIES D’INTERVENCIÓ:

• L’impuls de la cultura avaluativa en els centres educatius, definint indicadors de seguiment i d’avaluació relacionats amb els resultats obtinguts per alumnes dels diferents continguts curriculars i l’anàlisi de la pràctica docent.
  • Millorar les competències professionals, definint criteris per analitzar i millorar activitats de lectura i promovent l’ensenyament explícit de les estratègies i habilitats lectores