Preinscripció i matrícula curs 2020-2021

La crisi sanitària ocasionada per la covid-19 ha comportat la suspensió del procediment de preinscripció i matrícula d’alumnes, regulat mitjançant la Resolució EDU/576/2020, de 28 de febrer, per la qual s’aproven les normes de preinscripció i matrícula d’alumnes als centres del Servei d’Educació de Catalunya i altres centres educatius, en els diversos ensenyaments sostinguts amb fons públics, per al curs 2020-2021.

Per fer possible la realització d’aquest procediment, que és imprescindible per al funcionament correcte del sistema, s’han ajustat els calendaris i s’han introduït alguns canvis en la gestió, amb la incorporació de totes les mesures de prevenció imprescindibles per fer les gestions de forma segura, tant per al personal implicat com per a la ciutadana.

A partir el 13 de maig i fins el 22 del mateix mes es podrà dur a terme la preinscripció escolar per als ensenyaments de primer i segon cicle d’educació infantil, educació primària i educació secundària obligatòria. Un procés que enguany, a causa de les circumstàncies extraordinàries per la covid-19, tindrà uns dies específics per atendre les preinscripcions presencials.

Així, com a prevenció davant el coronavirus, es promou la preinscripció telemàtica, i el tràmit es podrà fer tot online, a través del portal preinscripcio.gencat.cat. S’elimina la necessitat de presentar la sol·licitud i la documentació en paper al centre, i queda substituïda per utilitzar  el formulari telemàtic i un cop feta caldrà enviar el resguard de la sol·licitud i total la documentació necessària escanejada o fotografiada al correu del centre montoliuescola@gmail.com (a l’assumpte poseu el nom de l’alumne/a i el curs que farà)

Aquelles famílies que no disposin dels mitjans per dur a terme el procediment telemàtic, i amb l’objectiu de garantir l’equitat, es preveu que disposin d’uns dies per poder lliurar les seves sol·licituds de forma presencial. Així, la preinscripció presencial estarà disponible a partir del 19 de maig i fins el 22 de maig inclòs, al nostre centre serà dimecres 20 de maig. Per a fer-ho, caldrà demanar cita prèvia al centre trucant al telèfon 977 65 55 39 (de 9:00 a 13:00 hores).

Preinscripció presencial amb seguretat

Per a les famílies que hagin de fer ús de la cita prèvia i la preinscripció presencial, us informem de com es farà l’atenció presencial per garantir la salut i la seguretat de tots.

• Al centre hi ha d’anar el menor nombre possible de persones a fer les gestions (preferiblement, una sola persona)
  • S’ha de portar la sol·licitud emplenada des de casa i la documentació a poder ser fotocopiada.
  • Recomanem portar mascareta i guants
  • No poden acudir les persones de grups d’especial vulnerabilitat o en període de confinament, o que presentin símptomes. En aquest cas, poden autoritzar per escrit a una altra persona a portar la sol·licitud i la documentació.

Documentació que s’ha de portar:

• Imprès de sol·licitud emplenada.
  • Original i fotocòpia del llibre de família o altres documents relatius a la filiació.
  • Original i fotocòpia del DNI de la persona sol·licitant (de l’alumne si en té, del pare, la mare o tutor/a o guardador/a de fet) o de la targeta de residència on consta el NIE si es tracta de persones estrangeres.
  • Original i fotocòpia de la targeta sanitària (TIS) de l’alumne/a.
  • Si l’adreça del DNI és diferent de l’actual, full del padró municipal.
  • Identificador de l’alumne del Registre d’Alumnes (RALC), l’han de sol·licitar al centre, els alumnes de 2n cicle d’educació infantil i primària, matriculats en algun centre de Catalunya a partir del curs 2015-2016. Els alumnes que s’iniciïn a P3 no en disposen.

Tot i això, si s’al·leguen algun dels criteris de puntuació, haureu d’afegir la documentació que l’acrediti.

Establiment del barem en els criteris de prioritat

En tots els ensenyaments obligatoris i el batxillerat, per a l’ordenació de les sol·licituds s’apliquen a continuació els criteris generals de prioritat, que són els següents:

• Si actualment hi ha germans matriculats al centre o el pare, mare, tutor legal hi treballa: 40 punts.
  • Per proximitat del domicili o del lloc de treball al centre sol·licitat en primer lloc (només una opció):
    • Domicili a l’àrea de proximitat del centre: 30 punts.
    • Lloc de treball a l’àrea de proximitat del centre: 20 punts.
    • Domicili al mateix municipi del centre: 10 punts.
  • Si el pare, mare o tutor legal reben l’ajut de la renda garantida de ciutadania: 10 punts.
  • Per discapacitat igual o superior al 33% de l’alumne o d’un familiar de primer grau: 10 punts.

Com a criteris complementaris de desempat, hi ha el de família nombrosa o monoparental (15 punts).

Els resultats de la preinscripció es podran consultar per internet: els resultats individuals des d’Estudiar a Catalunya i els llistats al web del centre.

Període de matriculació

Els alumnes de 2n cicle d’educació infantil, primària i ESO podran formalitzar la matrícula del 13 al 17 de juliol.

Podeu consultar el calendari de preinscripció i matrícula per la resta d’ensenyaments  a preinscripcio.gencat.cat

1. Glòria Mateu

Bones
    M’agradaría saber quin és el codi del centre per tal de poder formalitzar la sol.licitud de prematrícula en aquest centre