Projectes escolars

TRETS D’IDENTITAT

. L’escola entén l’educació com un procés integral que desenvolupa en els nens i les nenes les seves capacitats cognitives, motrius, d’equilibri personal, d’autoestima i d’autoconcepte. Procura desenvolupar-les harmònicament tot considerant que unes no són més importants que les altres.

. L’escola és integradora i oberta a la diversitat i opta per anar construint un context escolar capaç d’acollir tots els nens i nenes.

. L’escola practica la coeducació, educa per la igualtat sense cap mena de discriminació per raó de sexe.

Entenem la coeducació com un procés intencionat d’intervenció a través del qual es potencia el desenvolupament dels nens i les nenes partint de la realitat dels dos sexes diferents cap a un desenvolupament personal i una construcció social comunes i no enfrontades.

. L’escola potencia l’educació intercultural, entesa com un intent d’afavorir les relacions entre les diferents cultures des del respecte i la solidaritat, i fer efectiu el dret a la diferència com a valor personal i social.

. L’escola contempla la diversitat de capacitats, interessos i motivacions de les nenes i els nens i es planteja les adequacions del currículum adients a les seves diferents necessitats educatives, diversificant activitats i metodologies, i utilitzant els recursos personals i materials existents en el Centre.

. L’escola fonamenta el respecte per l’entorn social i natural, i educa per incidir en la seva millora, amb una participació activa per a la descoberta i coneixement del medi natural i social immediat.

. L’escola és aconfessional. Respecta totes les religions tant del professorat com de l’alumnat i no farà cap mena d’adoctrinament respectant les creences de cada persona.

. L’escola educa en i per la democràcia, la pau, la solidaritat i la col·laboració.

.  L’escola Montfalgars és escola catalana.

———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

En aquesta secció cada centre pot crear les pàgines necessàries per a descriure el seu projecte educatiu. D’acord amb la Llei d’Educació de Catalunya, el projecte educatiu incorpora el caràcter propi del centre i ha de contenir com a mínim els elements següents:

  • Criteris d’ordenació pedagògica, prioritats i plantejaments educatius, procediments d’inclusió i altres actuacions que caracteritzen el centre.
  • Indicadors de progrés.
  • Concreció i desenvolupament dels currículums.
  • Criteris que defineixen l’estructura organitzativa.
  • Projecte lingüístic.
  • Caràcter propi del centre, si n’hi ha.

Es poden incloure també en aquesta secció altres documents més específics que també formen part del projecte educatiu, com ara: Projecte de convivència, Pla TAC, Pla d’acollida, Projecte d’escola i família, Comunitat d’aprenentatge, etc.

També pot ser interessant fer referència a altres projectes i activitats, com ara: Escola verda, Ràdio a l’escola, Art a l’escola, Cinema en curs, Taller de robòtica, Aprenentatge integrat de Continguts i Llengües Estrangeres (AICLE), Revista de l’escola, Agenda 21, Hort, Patis oberts…

Donada la diversitat de seccions possibles, s’ha cregut oportú no crear cap pàgina específica en la maqueta inicial, deixant a criteri del centre la decisió sobre la millor manera d’estructurar la descripció del seu projecte educatiu. En crear els apartats és important que la caixa Atributs de la pàgina tingui com a pare/mare “Projecte educatiu”, i que se seleccioni com a plantilla l’opció “Menú lateral”.