“LA GUERRA VISTA PELS PETITS”

A l’exposició “LA GUERRA VISTA PELS PETITS” de l’Escola Montfalgars mostrem els 21 dibuixos que van fer els nens i nenes del Grup Escolar Carles Marx de Girona (actual La Salle) a finals de l’any 1937, en plena Guerra Civil. Alguns d’ells ja es podien veure a la sala 13 del Museu d’Història però, ara és la primera vegada que s’exposen tots junts tal i com són originalment (menys els tamany que s’ha augmentat a A3, per fer-los més visibles ja que els originals són en una mena de paper A5). La mostra compte amb 29 plafons de 30×40 amb el total dels dibuixos i unes senzilles explicacions introductòries del moment històric en què es van fer.

Està destinada, originalment, als nens i nenes de cicle superior per a quan treballin la Guerra Civil Espanyola (complementant la lectura de la novel·la juvenil il·lustrada Un dia de bombes), també sorgida a la nostra escola, i una visita guiada al refugi antiaeri de Jardí de la Infància amb el Museu d’Història). Malgrat tot, per l’interés suscitat també l’estem treballant al Cicle Mitjà del cole. En principi la tindrem “penjada” fins a final de curs.

Crec que som l’única escola de primària que treballem tant a fons el tema de la guerra (llibre medi+novel·la il·lustrada Un dia de bombes+exposició La guerra vista pels petits+xerrada “expert” (jo, jaja)+visita refugi antiaeri del Jardí de la Infància (amb simulacre de bombardeig). Amb tot aquest material als nanus els fascina el tema i flipen força de que aquí, a casa nostra, també hi va haver una guerra de veritat. Només que NO fem “política”, la tractem molt des del punt de vista dels nens que la van viure (com pot veure a la novel·la i a l’exposició); nens de fa 80 anys mostren la “seva” guerra als nens del segle XXI (i sense el DeLorean).

Una altra manera de veure i tractar la guerra, des del punt de vista dels nens per als nens.

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *