Express’Art

Sota aquesta etiqueta volem destacar un dels nostres pilars a l’escola: l’EXPRESSIÓ a través de diferents llenguatges.

Creiem plenament en l’art com a instrument per a desenvolupar les emocions, la construcció de la identitat personal, la responsabilitat i la cohesió del grup. Entenem que cada infant té unes necessitats i capacitats que li són pròpies, i volem donar-li espai a través de l’art. És per aquest motiu que fomentem la música, el teatre, la dansa  i les arts plàstiques a través d’un tema transversal comú que guia cada any les produccions que realitzem tant en petit grup com en el conjunt de l’escola.

LINGÜÍSTIC

La llengua és tant un instrument com un aprenentatge propi; els alumnes l’usen per jugar, comunicar les seves emocions, neguits i sabers.

A l’escola la llengua està present a totes les activitats de forma implícita, però també explícitament a través d’exposicions diverses que realitzen els nens i nenes des de P3 a 6è, guanyant confiança, iniciativa i responsabilitat.

sara                                  20161107_153955

PLÀSTIC

Impulsem el llenguatge plàstic a través del coneixement de diferents autors. Els infants manipulen diversos materials, estudien observant, fent hipòtesi de les obres i finalment creant les pròpies versions de l’obra.

20161102_112409

dsc_1249

CORPORAL

La Dansa i el Teatre tenen un paper fonamental a l’escola oferint una altra manera de comunicar-nos amb el món que ens envolta. A infantil i a primària els alumnes fan Tallers de Dansa i sessions de Teatre per a ser representat. La dansa està present a la vida d’aula tant a música com a psicomotricitat i educació física.  Ballem en grup a les festes, oferim una jornada de balls, i a cicle superior fem un taller de Dansa a l’escola.

img-20160501-wa0074

Aquest curs hem iniciat un projecte artístic anomenat Paraules en moviment en col·laboració amb l’escola de teatre Plaudité.

logo-tandem           logo-plautdite

Els concerts  Musiquetes i Cantània ja s’han instaurat en el nostre centre. Aquest any els alumnes de 2n interpreten L’avi Pelacanyes al teatre Joventut, i els de 6è La nit dels Malsons a l’Auditori. Aquest curs l’alumnat de 4t s’estrena en el projecte Donar la Llauna, que consisteix en fer sonar la percussió a ritme de batucada al parc de Can Boixeres.

musiquetes

donar-la-llauna                la-nit-dels-malsons

Vídeo de dansa i de música de 1r.